مشروح اخبار


» درخشش هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی درهفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت



هفدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت با درخشش علی عبدیانی، رضا گشتاسب، مهرداد علیپور و مسعود کشاورز از هنرمندان شاخص کهگیلویه و بویراحمد به کار خود پایان داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی...

 


هفدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت با درخشش علی عبدیانی، رضا گشتاسب، مهرداد علیپور و مسعود کشاورز از هنرمندان شاخص کهگیلویه و بویراحمد به کار خود پایان داد.

به گزارش راک نیوز ؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: هفدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت به میزبانی خوزستان و در شهر خرمشهر برگزار شد.

سیدزمان علیپور افزود: این جشنواره در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌نویسی و با استقبال مطلوب هنرمندان سراسر کشور اجرا شد.

وی با اشاره به حضور 24 گروه نمایشی از  استان‌های کشور و یک گروه از کشور عراق در این جشنواره ابراز کرد: در این میان 14 گروه در بخش صحنه‌ای و 11 گروه در بخش خیابانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت فتح خرمشهر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

علیپور ایجاد فضایی مناسب در راستای خلق تجربه‌های نوین و کشف افق‌های تازه در عرصه تئاتر مقاومت و گرامیداشت یاد و نام شهدا و دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی گفت: نمایش «پاییز نگفته بود» کاری از هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد و با اجرای موفق هنرمندان استان و شهرستان گچساران انجام شد و تماشاگران نیز از اجرای موفق این نمایش ابراز خرسندی کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران تصریح کرد: این نمایش یک اثر نمایشی با موضوع دفاع مقدس بوده که به‌عنوان اثر منتخب کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره منطقه‌ای تئاتر مقاومت به اجرا درآمد.

علیپور تبیین عنصر مقاومت و اندیشه اسلامی و ملی و بازنمایی تأثیر آن بر جامعه امروز ایران و ترویج روحیه رشادت و پایداری در برابر ظلم و بی‌عدالتی در جهان معاصر را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی با اشاره به اجرای نمایش «پاییز نگفته بود» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی علی عبدیانی گفت: مهرداد علیپور، محمدصالح کرمی، مینا عبدی، ساناز خلفی و مصطفی لاهوتی بازیگران این تئاتر بودند.

علیپور با بیان اینکه این جشنواره نسبت به جشنواره‌های برگزار شده از سطح بسیار مطلوب و بالایی برخوردار بود و با اشاره به مقام‌های کسب شده توسط هنرمندان گچسارانی و استان ادامه داد: در پایان این جشنواره و پس از داوری نمایش‌های اجرا شده، علی عبدیانی جایزه کارگردانی سوم و رضا گشتاسب جایزه نمایشنامه‌نویسی دوم این جشنواره را از آن خود کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران بیان کرد: مهرداد علیپور نیز جایزه بازیگری سوم و مسعود کشاورز جایزه موسیقی دوم این جشنواره را به خود اختصاص دادند./فارس



تاریخ انتشار : 4 تیر 1393, 08:35



» اخبار مرتبط:

  • موفقیتی بزرگ برای هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی
  • یاسوج میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر
  • بیست و پنجمین جشنواره تئاتر در یاسوج برگزار می‌شود
  • مسکن و بیمه از مشکلات اصلی هنرمندان گچساران
  • آخرين خبرها از جشنواره بين المللي تئاتر فجر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟