مشروح اخبار


» مسکن و بیمه از مشکلات اصلی هنرمندان گچساران



 رئیس انجمن هنرهای نمایشی گچساران با بیان این‌که مسکن و بیمه از مشکلات اصلی هنرمندان این شهرستان است، حمایت بیشتر مسئولان گچساران از هنرمندان را خواستار شد.

خبرگزاری فارس: مسکن و بیمه از مشکلات اصلی هنرمندان گچساران

 

اورنگ نارکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: تئاتر کالای مصرفی فرهنگی بوده که لازمه آن صرف هزینه‌های بسیار در راستای تولید و تهیه است.

وی بزرگ‌ترین رسالت تئاتر را فرهنگ‌سازی و ایجاد بسترسازی مناسب فرهنگی دانست و افزود: تئاتر هنوز مورد استقبال بسیاری از مردم قرار نگرفته است.

نارکی، نبود امکانات را عاملی برای جدایی تماشاچی از تئاتر عنوان کرد و بر لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولان و مردم به این هنر ارزشمند تأکید کرد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی گچساران ادامه داد: تبلیغات و آگاهی‌بخشی و ایجاد زمینه مناسب در راستای تولید نمایش‌های فاخر و دارای ارزش و علمی، سبب رونق هنر تئاتر و استقبال مردم و تماشاگر از این هنر می‌شود.

نارکی یادآور شد: یکی از مشکلات اساسی تئاتر عدم حمایت مادی و معنوی مسئولان شهرستانی و عدم پذیرش تئاتر به عنوان وسیله‌ای در راستای رونق‌بخشی به بحث فرهنگ‌سازی است.

وی توجه و حمایت از هنر تئاتر را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مسکن و بیمه هنرمندان، نبود فضای کاری مناسب و عدم امکانات از دیگر مشکلات تئاتر گچساران است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی گچساران در زمینه دو نمایش راه یافته این شهرستان به سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: دو نمایش «پرخاش‌های زنی که مادر بود» و «بادلو» توانستند در جشنواره منطقه‌ای تئاتر قشم، رتبه اول را کسب کرده و به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یابند.

نارکی راه‌یابی این دو نمایش به جشنواره تئاتر بین‌المللی فجر را افتخاری بزرگ برای گچساران عنوان کرد و افزود: امیدواریم که این دو نمایش بتوانند در جشنواره تئاتر فجر مقام مناسبی را کسب کنند.

وی تأکید کرد: نگاه مسئولان به تئاتر باید به عنوان یک کالای ارزشی در جامعه و خانواده، نگاهی مثبت و قابل سرمایه‌گذاری باشد و بپذیرند که تئاتر می تواند تأثیرات مناسبی در فرهنگ و بسترهای جامعه داشته باشد.

نارکی خاطرنشان کرد: تئاتر گچساران به لحاظ کیفی وضعیت مناسبی دارد و در سطح کشور شناخته شده است.




تاریخ انتشار : 29 آذر 1391, 09:31



» اخبار مرتبط:

  • موفقیتی بزرگ برای هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی
  • یاسوج میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر
  • آخرين خبرها از جشنواره بين المللي تئاتر فجر
  • بیست و پنجمین جشنواره تئاتر در یاسوج برگزار می‌شود
  • برترین های بیست و پنجمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور در یاسوج معرفی شدند.
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟