مشروح اخبار


» راهیابی دانش آموزان گچسارانی به مرحله کشوری جشنواره ی علمی جابربن حیان



رئیس اداره آموزش و پرورش گچساران گفت: دانش آموزان گچسارانی با پروژه ی " عصا ویژه جانبازان و معلولین" در بخش طراحی و ساخت  با حضور در مرحله استانی جشنواره ی جابربن حیان توانستند به مرحله کشوری این جشنواره راه یابند.


راهیابی دانش آموزان گچسارانی به مرحله کشوری جشنواره ی علمی جابربن حیان

رئیس اداره آموزش و پرورش گچساران گفت: دانش آموزان گچسارانی با پروژه ی " عصا ویژه جانبازان و معلولین" در بخش طراحی و ساخت  با حضور در مرحله استانی جشنواره ی جابربن حیان توانستند به مرحله کشوری این جشنواره راه یابند.

سید ظهیرالدین پورالحسینی در حاشیه بازدید از اولین مدرسه ی پژوهشی گچساران در گفتگو با راک نیوز گفت: جشنواره جابر بن حیان با موضوعیت علمی در مقطع تحصیلی ابتدایی و در چهار مرحله مدارس، شهرستان، استان و کشور برگزار می شود و 280پروژه علمی توسط دانش آموزان گچسارانی در مرحله ی شهرستانی شرکت کردند .

پورالحسینی با بیان اینکه این آثار توسط دانش آموزان مقطع دبستان ارائه شده است، گفت: معلمان خلاق همواره با این دانش آموزان در ارائه طرح‌های آنها همکاری و مشارکت داشته اند.

وی ترویج فرهنگ و باور پژوهشی در بین دانش آموزان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این باور به وجود نخواهد آمد مگر اینکه از دوران کودکی آغاز کنیم اگر اجازه پرسش را از کودکان بگیرم جامعه پیشرفت نخواهد کرد.

مدیر اداره آموزش و پرورش گچساران بیان کرد: اگر امروز در جامعه موفقیت‌هایی در عرصه‌های مختلف جامعه به دست آورده ایم حاصل پژوهش‌های صاحبنظران و پژوهشگران در سال‌های گذشته بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع طرح‌های علمی دانش آموزان شرکت کننده در مرحله ی شهرستانی این جشنواره تعداد 20 طرح با داوری کارشناس از استان فارس به مرحله استانی راه یافتند.

پورالحسینی در ادامه افزود: از 20آثار ارسالی به مرحله ی استانی 4 طرح موفق به کسب رتبه شده و دانش آموزان گچسارانی با پروژه ی " عصا ویژه جانبازان و معلولین" در بخش طراحی و ساخت  با حضور در مرحله استانی جشنواره جابربن حیان توانستند به مرحله کشوری این جشنواره راه یابند.

پورالحسینی یادآور شد: دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره « جابربن حیان» به دو شکل فردی و گروهی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

پورالحسینی، هدف از اجرای جشنواره « جابربن حیان» را آموزش و آشنایی دانش آموزان با روش انجام پروژه‌های علمی عنوان کرد و گفت: پرورش روحیه تحقیق و جستجو در بین دانش آموزان دوره دبستان از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح برگزیده از گچساران تابستان امسال در جشنواره مرحله ی کشوری شرکت می کند و با سایر شرکت کنندگان به رقابت می پردازد.



تاریخ انتشار : 5 خرداد 1395, 14:24



» اخبار مرتبط:

  • طرح دانش آموزان بهمئی به مرحله کشوری راه یافت
  • معلمان و دانش آموزان بهمئی رتبه های برتر کشوری و استانی کسب کردند
  • اجرای طرح مصباح الهدی در140 مدرسه ی گچساران
  • اجرای جشنواره بازی‌های بومی، محلی در دهدشت+عکس
  • یک دانش آموز گچسارانی رتبه برتر جشنواره عکس کشوری را کسب کرد .
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟