مشروح اخبار


» افطار به صرف سیاست با طعم انتخابات !!!!



همه ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان فرصت و مجال تازه ای پیدا می شود تا گروه های مختلف سیاسی کشور گرد هم جمع شوند و به تبیین و تشریح دیدگاه های خود در یک فضای صمیمی بپردازند .اما ماه رمضان امسال با توجه به نزدیک بودنش به انتخابات ریاست جمهوری ، رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته و جلسات همه ساله سیاسیون این بار با جدیت بیشتری دنبال می شود .


البته افطاری دادن سیاسی پدیده تازه ای نیست که فقط برای انتخابات سال 92 به آن توجه خاصی شده باشد ، بلکه حتی با خروج اصلاح طلبان از قدرت نیز ، سفره های افطاری آنان جمع نشده بود و عبدالله نوری وزیرکشور دولت اصلاحات پس از سال ها دوری از قدرت همچنان افطاری سیاسی می دهد .قدرت الله علیخانی، احمد پورنجاتی، مصطفی کواکبیان و علی اکبرمحتشمی سیاسیون دیگری از جناح اصلاحات هستند که هنوز سفرههای افطار سیاسی را در برنامه ماه مبارک رمضان خود دارند . البته امسال فعلا سید حسن خمینی و سید محمد خاتمی همفکران سیاسی خود را به افطار دعوت کرده اند .

در میان اصولگرایان نیز رسم افطارهای سیاسی محبوبیت بسیاری دارد و شهرت افطار برخی چهره های اصولگرا بیش از دیگران است که به سنت سال های قبل امسال هم سفره آنان پهن است . در ماه رمضان امسال تا کنون از میان چهره های مطرح اصولگرا محمد رضا باهنر، علی لاریجانی و محمود احمدی نژاد سفره های افطار خود را با سیاسیون برگزار کرده اند .

به نظر می رسد اصولگرایان به افطار های امسال با نگاه عمیقی تری نگاه می کنند و آن را فرصت طلایی برای انسجام بیشتر میان این طیف برای ورود به فضای انتخابات به حساب می آورند و با توجه به اینکه انتخابات مجلس بیشتر صحنه یک رقابت درون گفتمانی بود بر پایی این گردهمایی های صمیمی ، فرصتی ناب در اختیار آنان برای انسجام بیشتر در رقابت با اصلاح طلبان قرار می دهد .اصلاح طلبان نیز ، که به نظر می رسد تمام عزم خود را برای معرفی یک کاندیدای واحد به مردم جمع کرده اند ، سعی می کنند با حضور در این افطاری های سیاسی ، برنامه های خود را برای انتخابات تدوین کنند و تا حدودی با کنار گذاشتن گسست ها و اختلافات درونی ، به کاندیدای واحد و مورد نظر خود برسند .


اما سوالی که در این میان مطرح می شود این است که هزینه این گردهمایی های رنگین سیاسیون در ماه مبارک رمضان از کجا تامین می شود ؟ متاسفانه همه ساله مشاهده می شود که بازرا پر رونق افطاری های سیاسی با وجود سفره های رنگین و گران قیمت ، داغ تر از سال های گذشته برپا می شود و صرف بودجه بیت المال در این مراسمات که بعضا هم با اهداف شخصی برگزار می شود سال هاست که مورد سوال بسیاری از دلسوزان نظام اسلامی و حتی مردم عادی جامعه است قرار گرفته است .
بدون تردید افطاری دادن یکی از سنت های حسنه و سفارش شده در دین مبین اسلام است به گونه ای که روایات بسیاری در این خصوص وجود دارد اما سفره هایی که با سفارشات دینی در خصوص ساده زیستی و فلسفه اصلی روزه داری که همان درک افراد فقیر و بی نوا در جامعه است هیچگونه سنخیتی ندارد و آنچنان رنگارنگ و پر زرق و برق است که هر بیننده را به یاد ضیافت های شاهانه می اندازد اساساٌ چرا باید برگزار شود؟



تاریخ انتشار : 9 مرداد 1391, 21:26



» اخبار مرتبط:

  • ژتون افطاری جایگزین سبد کالای فرهنگیان نشده است
  • آمادگی جناح ها و گروههای سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری۹۲
  • امروز عصر تشیع پیکر "سیداحسان حسینی"
  • رقابت در انتخابات آینده درون جریان اصولگرایی است
  • شرط ورود اصلاح طلبان به شوراها
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟