مشروح اخبار


» با ممنوع التصویری نمی‌توان کسی را محدود کرد/امیدواریم شاهد صداوسیمایی بازتر و بهتر از گذشته باشیم



یادگار امام  این مطلب را در برنامه تلویزیونی نگاه یک که شب گذشته به طور زنده از شبکه اول سیما پخش شد، مطرح کرد. نوه امام خمینی (ره) در سخنان خود از تحریف امام خمینی انتقاد کرد.

 


در بخشی از این گفتگو، یادگار امام گفت: دوستان فیلمبردار مدام به من تذکر می‌دهند که در جای خودم ثابت بنشینم، اما بالاخره ناپرهیزی کردید و بعد از سال‌ها ما را به تلویزیون دعوت کرده‌اید و کمی طول می‌کشد تا ما به فضا عادت کنیم.

خلیج فارس: سید حسن خمینی معتقد است: «امروز نمی توان با ممنوع التصویری و ممنوع السخن کردن کسی را محدود کرد. این کار در این دوره با توجه به وسعت ارتباطات مسخره است.»

 

به گزارش راک نیوز ؛ او این مطلب را در برنامه تلویزیونی نگاه یک که شب گذشته به طور زنده از شبکه اول سیما پخش شد، مطرح کرد. نوه امام خمینی (ره) در سخنان خود از تحریف امام خمینی انتقاد کرد.

 

 

 

گزیده سخنان سید حسن خمینی را در ادامه می خوانید:

 

گاهی به محض اینکه می‌گوییم دینداری، سخن از حجاب و نماز و روزه مطرح می‌شود اما دینداری تنها اختلاط زن و مرد نیست، دینداری یعنی مردمداری، ظلم‌ستیزی و اینکه کسانی حق دیگران را در جامعه نخورند.دینداری یعنی در جامعه فقر نباشد و مردم بتوانند آزادانه و بدون ترس از کسی، سخن بگویند.

امروز نمی‌توان کسی را با ممنوع‌التصویر کردن محدود کرد، امروز نمی‌توان کسی را با ممنوع‌التصویر کردن و ممنوع‌البیان کردن، محدود کرد و چنین کارهایی، تمسخر خودمان است.

در بخشی از این گفت‌وگو سیدحسن خمینی که دقایقی قبل مانع از طرح پرسش مجری در بین سخنانش شده بود، از وی درخواست کرد تا سوالاتش را ادامه دهد و گفت: به قول آقای روحانی، یک حمله گازانبری به شما کردم و شما جا زدید؛ سوالاتان را بپرسید.

مهم‌ترین عاملی که سبب شد جامعه ایران پس از رحلت امام دچار بحران نشود وحدت میان مسئولان بود، با رحلت امام (ره) که حادثه سنگینی بود، اگر وحدت و هماهنگی میان مسئولان و آحاد جامعه وجود نداشت و مساعدت پدرم در تثبیت رهبری و نیز تصمیم به‌جا و به‌موقع خبرگان برای انتخاب رهبر جدید و پرکردن این خلاء انجام نمی‌شد جامعه ما با بحران‌های سختی روبرو می‌شد.

استبداد سلطنت مطلقه که در دوران قاجار بر جامعه ایران سایه افکنده بود، به شدت آزاردهنده بود و نهایتاً به انقلاب مشروطه انجامید اما آنچه که در مشروطه کمتر به آن توجه شد اصل دینداری بود که ریشه‌اش نیز در غالب شدن گونه‌ای از روشنفکری بود که کمتر به دیانت توجهی می‌کرد.

کشوری که عزت نداشته باشد، استقلال هم ندارد؛ البته این جمله معنایش این نیست که برای به‌دست آوردن عزت تفنگ برداریم و به سایر کشورها حمله کنیم بلکه ملت عزتمند ملتی است که از روی ترس تصمیم نگیرد بلکه بنا بر مصالح و منافع خودش عمل کند.

در آن دوران رژیم شاه تبلیغات می‌کرد که به زنان حق رای داده است اما امام (ره) در همان زمان این موضوع را مطرح کردند که در جامعه‌ای که مردان حق رای ندارند چطور می‌خواهید به زنان حق رای بدهید؟‌

امام (ره) به شدت با مردم صادق بودند، حتی دشمنان امام (ره) هم اذعان دارند که ایشان به شدت با مردم خود صادق بوده‌اند؛ هرچند امروز عده‌ای در داخل نظر دیگری داشته باشند که البته به نظر می‌رسد بی‌انصافی می‌کنند.

امروز عده‌ای که در انقلاب نقشی نداشتند وقتی سفره این انقلاب پهن شد بر سر آن نشستند که البته ایرادی هم ندارد، چراکه سفره انقلاب متعلق به همه مردم است اما این عده جای دیگران را تنگ نکنند.

امنیت به دو گونه قابل تحصیل است؛ یکی امنیت «صدامی» است که هیچ‌کس نباید چیزی بگوید تا امنیت وجود داشته باشد که البته امنیت کشور ما چنین نیست. ما انتخابات برگزار می‌کنیم و افراد نیز می‌توانند حرف‌های خودشان را بزنند، هرچند که اوضاع از این هم می‌تواند بهتر باشد.

انقلابی یعنی کسی که خود را نسبت به ارزش‌های انقلاب مقید می‌داند و حاضر است برای این ارزش‌ها هزینه بدهد. کسی که نسبت به این ارزش‌ها پایبند باشد و به دنبال شخص‌گرایی نیز نباشد و حاضر باشد برای چنین ارزش‌هایی هزینه شخصی بدهد را می‌توان انقلابی شمرد.

ما اگر می‌خواهیم مسیر انقلاب ادامه پیدا کند نباید سه خواسته تاریخی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را فراموش کنیم یا نقش مردم را در اداره جامعه به دست فراموشی بسپاریم و باید بدانیم مردم اگر چیزی را بخواهند خداوند هم به آن‌ها کمک می‌کند.

ما نمی‌توانیم هیچ تفکری را، اگر مردم نمی‌خواهند، بر آن‌ها حاکم کنیم و در حقیقت ما نه قدرت این کار را داریم و نه اختیارش را.

تحریف در جایی خطرناک می‌شود که ما یک بُعد از ابعاد اندیشه و سخنان امام (ره) را بزرگ کنیم و مثلا مدام بر مردم تاکید کنیم اما ارزش‌های دینی را فراموش کنیم یا مدام بر ولایت فقیه تاکید کرده و نقش مردم را از یاد ببریم.

در بخشی از این گفت‌وگو، سیدحسن خمینی به تذکرهای عوامل پشت صحنه به خودش اشاره کرد و گفت: دوستان فیلمبردار مدام به من تذکر می‌دهند که در جای خودم ثابت بنشینم، اما بالاخره ناپرهیزی کردید و بعد از سال‌ها ما را به تلویزیون دعوت کرده‌اید و کمی طول می‌کشد تا ما به فضا عادت کنیم.

سیدحسن خمینی در پایان صحبت‌هایش با آرزوی موفقیت برای مدیریت جدید صداوسیما اظهار کرد: امیدواریم شاهد صداوسیمایی بازتر و بهتر از گذشته باشیم.



تاریخ انتشار : 14 خرداد 1395, 00:56



» اخبار مرتبط:

  • برای امر به معروف نمی‌توان به گروهی وکالت داد
  • شوخی یک روزنامه با نمایندگان مجلس: کاش استاند‌ار ما عوض شد‌ه بود‌
  • درخواست رد اعتبارنامه نماینده فعلی مجلس
  • غایب بزرگ مراسم ارتحال امام (ره) +عکس
  • کوه‌پیمایی صبحگاهی مقام‌معظم رهبری
  • » اشتراک گزاری خبر

    • مسعود

    • 14 خرداد 1395 05:27
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    با عرض سلام و احترام
    من همیشه سایت شمارو دنبال میکنم و برام جذابیت خاصی داره
    و این سایت به نام (راک نیوز) هستش نه گچساران نیوز
    یخورده خبرهاتون رو از شهرهای دیگه استان هم بروز کنید
    با تشکر
    هم استانی از مشهد
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟