مشروح اخبار


» حجت الاسلام رجایی نسب خبرداد:آزاذی مشروط به 1106 زندانی در استان فارس



ت الاسلام و المسلمین سید صدراله رجایی نسب با بیان اینکه در جلسات متعددی با روسا و دادستانهای حوزه های قضایی بر ضرورت استفاده از تسهیلاتی از قبیل آزادی مشروط ، تعویق صدور حکم ، تعلیق و تخفیف و مجازات و عدم استفاده از حبس های کوتاه مدت برای جرائم غیر مهم تأکید شده است گفت : با برگزاری کلاسهای آموزشی قضات شاغل اجرای مفاد ...


در راستای اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری استان در یک سال گذشته به 1106 نفر از زندانیان آزادی مشروط اعطا شد .

به گزارش راک نیوز از شیراز ، معاون قضایی رییس کل دادگستری استان با اعلام این خبر از برگزاری جلسات مداوم ماهیانه کارگروه ویژه در راستای اجرای دقیق تر مرود دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری استان خبر داد و افزود : در این مدت علاوه بر استفاده مددجویان از آزادی مشروط 1503 مددجو از فرصت اشتغال به کار و 810 نفر از مرخصی پایان حبس بهره مند شدند.

حجت الاسلام و المسلمین سید صدراله رجایی نسب با بیان اینکه در جلسات متعددی با روسا و دادستانهای حوزه های قضایی بر ضرورت استفاده از تسهیلاتی از قبیل آزادی مشروط ، تعویق صدور حکم ، تعلیق و تخفیف و مجازات و عدم استفاده از حبس های کوتاه مدت برای جرائم غیر مهم تأکید شده است گفت : با برگزاری کلاسهای آموزشی قضات شاغل اجرای مفاد دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری شتاب بیشتری گرفت و منجر به کاهش 8 درصدی موجودی زندانیان استان در سال 94 و ابتدای سال 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته گردید. وی همچنین از کاهش 12 درصدی ورودی زندانیان و افزایش 23 درصدی آزادی زندانیان در سال 94 و 95 خبر داد و خاطر نشان کرد: جلسات با ستاد دیه استان در راستای ارائه راهکارهای کمک به محکومین مالی استان و تأکید برکاهش استفاده از مجازات حبس توسط قضات شوراهای حل اختلاف همچون سال گذشته در دستور کار قرار دارد.

معاون قضایی دادگستری استان افزود: در سال گذشته پرونده 150 نفر از محکومان واجد شرایط در کمیسیون عفو استان بررسی گردید. دستورات لازم در خصوص عفو واجدان شرایط صادر گردیده است .

حجت الاسلام و المسلمین رجایی نسب در ادامه از اجرای نظارت بر پرونده های اعسار مدیونین مالی و رسیدگی به صورت فوق العاده با رعایت اصل اعسار در دیون ابتدایی خبر داد پذیرش فوری وثیقه و کفالت متهمین در جرایم سبک با در نظر گرفتن وضیعت و شرایط حوزه های قضایی خبر داد و خاطر نشان کرد : تلاش کرده ایم تا با به کار بستن برنامه های مدون اجرای سیاستهای ابلاغی ریاست معظم قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری به بهترین نحو انجام پذیرد.



تاریخ انتشار : 24 خرداد 1395, 01:46



» اخبار مرتبط:

  • تودیع و معارفه رییس دادگستری شهرستان ممسنی /اشد مجازات قانونی برای متهمان پرونده مخلان نظم و امنیت در جریان انتخابات در شهرستان ممسنی
  • مجازات قطعی برای مجری مشهور!
  • تشکیل ستادهای ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در سراسر کشور
  • کاهش 9 درصدی جرائم در کازرون
  • بازداشت 58 نفر از عاملان درگیری در ممسنی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟