مشروح اخبار


» کمبود پزشک خانواده در گچساران و کهگیلویه



پزشک خانواده باید مسئول سلامت افراد بوده و حتی پس از ارجاع به پزشک متخصص باید پیگیر سلامت وی باشد.غفاری خاطرنشان کرد: در یاسوج به تعداد کافی نیرو وجود داشته و حتی مازاد بر نیاز داریم ولی....

 راک نیوز : سید رشید غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویراحمد اظهار داشت: طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع یکی از برنامه‌های مهم برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بخش بهداشت و درمان کشور است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت و جایگاه طرح پزشک خانواده گفت: پزشک خانواده در هر منطقه علاوه بر ویزیت بیماران موظف است در حل مشکلاتی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد تلاش کرده و مورد را به ارگان ذی‌ربط گزارش دهد.

غفاری تصریح کرد: با انجام تدابیر و پیشگیری‌های لازم در سطح اجتماع و با استفاده از مشارکت نهادهای مسئول و افراد ذی‌نفوذ در هر منطقه و با همکاری بین بخشی باید در ارتقای سطح سلامت مردم تلاش کرده و مدیریت سلامت را در منطقه عهده‌دار شود.

این مسئول با تاکید بر اهمیت مسئولیت‌پذیری پزشک خانواده در قبال سلامت مردم اذعان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی در کشور نقش مهمی در حفظ سلامت جامعه ایفا می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در این طرح بیمه مبتنی بر سلامت تبدیل می‌شود، گفت: پزشک خانواده باید مسئول سلامت افراد بوده و حتی پس از ارجاع به پزشک متخصص باید پیگیر سلامت وی باشد.

غفاری با بیان اینکه در شهرهای دهدشت و گچساران با مشکل کمبود پزشک مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: در یاسوج به تعداد کافی نیرو وجود داشته و حتی مازاد بر نیاز داریم ولی در شهرهای دهدشت و گچساران با کمبود نیرو مواجهیم.



تاریخ انتشار : 11 مرداد 1391, 01:41



» اخبار مرتبط:

  • قصد تخریب هیچ مسئولی را ندارم/در گچساران نباید مسئولی بگوید مشکل مالی داریم
  • خبر رسانی "راک نیوز"درمورد مرکز بستردرمانی شهر «قلعه‌رئیسی»وتوضیحات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
  • بزرگترین بیمارستان کهگیلویه وبویراحمد تنها یک جراح عمومی دارد
  • رئیس مرکز بهداشت گچساران معرفی شد
  • اعزام 4 اکیپ بسیج جامعه پزشکی به روستاهای گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟