مشروح اخبار


» رئیس دادگستری کهگیلویه گفت:ازکاهش نزاع دسته جمعی تا افزایش طلاق درشهرستان /پرونده شکایت شورای شهر و شهرداری در مرکز رسیدگی میشود



مجید کرمی رئیس دادگستری کهگیلویه ظهر امروز در نشست خبری که بمناسبت هفته قوه قضائیه باحضور اهالی رسانه در دهدشت برگزار گردید به تشریح عملکرد یک ساله دستگاه قضایی شهرستان پرداخت.


 رئیس دادگستری کهگیلویه ظهر امروز در نشست خبری که بمناسبت هفته قوه قضائیه باحضور اهالی رسانه در دهدشت برگزار گردید به تشریح عملکرد یک ساله دستگاه قضایی شهرستان پرداخت.

به گزارش راک نیوز از دهدشت ، مجید کرمی درادامه افزود: طی یک سال گذشته 12 هزار و 407 پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان وارد شده که علاوه بر رسیدگی و مختومه شدن این تعداد پرونده،379 فقره از گذشته یعنی رسیدگی مثبت در این حوزه انجام شده است.

رئیس دادگستری کهگیلویه  با بیان اینکه تلاش‌های دستگاه قضایی شهرستان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم به ثمر نشسته است کاهش نزاع‌های دسته جمعی در مقایسه با یک سال گذشته را حاصل عملکرد این مجموعه در انجام وظیفه پیشگیری از وقوع جرم خواند و گفت: وقوع نزاع‌های دسته جمعی 27 درصد کاهش یافته است.

این مسئول قضایی  کاهش 3.5 درصدی سرقت و کاهش 16 صدم درصد جرائم مواد مخدر را از دیگر نتایج اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم عنوان کرد.

کرمی تصریح کرد: میزان وقوع طلاق با توجه به جمعیت شهرستان بالا بوده که باید در این راستا راهکارهای کاهش این معضل اجتماعی از سوی مسئولان فرهنگی و اجتماعی اندیشیده شود.

رئیس دادگستری کهگیلویه یادآورشدند: شورای حل و اختلاف این شهرستان در رسیدگی و ایجاد صلح و سازش در پرونده های قضایی رتبه برتر را در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد در یک سال گذشته کسب کرده است.

کرمی درپاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر پرونده شکایت اعضای شورای شهر و شهرداری گفت : اختلافات میان شورای شهر وشهرداری در ادارات اجرایی (فرمانداری و استانداری)باید حل شود ودر راستای کار دستگاه قضایی نمیگنجد اما درمورد اینکه از همدیگر شکایتی داشتند مواردی بوده که عدم صلاحیت صادر شده و پرونده درمرکز استان باز میباشد.



تاریخ انتشار : 6 تیر 1395, 15:06



» اخبار مرتبط:

  • علت صادرنشدن حکم عامل اسیدپاشی دردهدشت چیست؟
  • کاهش 45 درصدی نزاع دسته جمعی در کهگیلویه
  • رئیس دادگستری گچساران :کاهش 25درصدی پرونده هاي سرقت در شهرستان
  • 60 درصد نزاع‌های دسته جمعی کهگیلویه وبویراحمد در شهرستان بویراحمد!/وقوع ۶۱۹۶ نزاع
  • جرائم در گچساران ۱۶ درصد افزایش یافته است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟