مشروح اخبار


» شناسایی18هزار معلول در کهگیلویه وبویراحمد



معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به این‌که تاکنون 18 هزار معلول در استان شناسایی شده است، گفت: از این جمعیت هم اکنون شش هزار نفر مستمری بگیر هستند و پنج هزار نفر در نوبت خدمات قرار دارند.


شناسایی18هزار معلول در کهگیلویه وبویراحمد

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به این‌که تاکنون 18 هزار معلول در استان شناسایی شده است، گفت: از این جمعیت هم اکنون شش هزار نفر مستمری بگیر هستند و پنج هزار نفر در نوبت خدمات قرار دارند.

سید آیت افشار مهر در گفت و گو با راک نیوز اظهار کرد: : 425 خانوار دارای چند معلول در استان زیر پوشش این نهاد قرار دارند

افشارمهر افزود: از این تعداد 342 خانوار دو معلولی، 67 خانوار سه معلولی و 16 خانوار چهار معلولی است.

وی افزود: اغلب خانواده‌ها با درآمد متوسط و پائین‌تر از متوسط که یک معلول از هر درجه‌ای در منزل نگهداری می‌کنند، به کمک‌های بهزیستی احتیاج دارند.

افشارمهر گفت: اکثر خانواده‌هایی که دارای فرزند معلول هستند، توانایی پرداخت هزینه نگهداری کودک خود را در مراکز خصوصی ندارند، از همین‌رو نیازمند حمایت‌های بهزیستی هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تعداد مراکز توانبخشی در استان را 27 مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 9 مرکز شبانه روزی هستند. 

وی گفت: هم اکنون یکهزار و 606 معلول روانی، یکهزار و 445 ناشنوا، یکهزار و 659 معلول نابینا، چهار هزار و 416 معلول ذهنی، شش هزار و 47 معلول جسمی حرکتی و 968 سالمند در این استان وجود دارد.

افشار مهر خاطرنشان کرد: 580 دانشجوی معلول و یکهزار و 269 دانش آموز معلول از خدمات این نهاد حمایتی برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات معلولان تنها به هزینه نگهداری آن‌ها مربوط نمی‌شود، چون درصد زیادی از معلولان جسمی – حرکتی توانایی انجام کار داشته اما در زمینه اشتغال نیز مشکلاتی به مراتب بیشتر از هزینه‌های زندگی و نگه‌داری دارند.

افشار مهر ابراز کرد: 178 معلول ضایع نخاعی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی گفت: 12 هزار نفر معلول در این استان با اجرای طرح CBR (توانبخشی مبتنی بر جامعه )شناسایی شدند.

افشارمهر بیان کرد: شناسایی این تعداد معلول در سطح سکونتگاه های غیررسمی شهر های کهگیلویه و بویراحمد و روستاهای این استان صورت گرفته است. 

معاون توانبخشی بهزیستی استان گفت: پرداختن به امور نیازمندان به‌ویژه معلولان جزو سیاست‌های اصلی دولت جمهوری اسلامی است و یکی از نکات برجسته و افتخارات انقلاب اسلامی، پدید آوردن زمینه رسیدگی به امور نیازمندان به‌ویژه معلولان است.

افشارمهر با اشاره به نحوه پرداخت کمک هزینه‌های معیشتی که برای معلولان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این کمک‌ها شکل متفاوتی دارد و شامل معلولان زیر پوشش می‌شود که برخی خانواده‌ها درخواست کمک‌های مالی دارند که با تأیید مددکار این سازمان بر اساس فرمول خاصی این کمک‌ها به آن‌ها پرداخت می‌شود.



تاریخ انتشار : 28 تیر 1395, 13:33



» اخبار مرتبط:

  • حمایت بهزیستی کهگیلویه از89 نفردانشجوی معلول
  • درخشش ورزشکار لنده‌ای در مسابقات کاراته ناشنوایان کشور
  • بهسازی منزل 4 معلول دهدشتی تا یک ماه آینده
  • 532 واحد مسکونی مهر به معلولان گچساران واگذار خواهد شد
  • یک نفر نیرو و یک خط تلفن تنها امکانات اداره بهزستی چاروسا است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟