مشروح اخبار


» تازه ترین جزئیات ازکشف دومین قاچاق بزرگ در گمرک شهید رجایی بندرعباس



درحالیکه طی یکماه گذشته نیروی انتظامی استان هرمزگان از یک محموله 210 کانتینری بعنوان بزرگ ترین محموله قاچاق بعداز انقلاب یاد کرده بود ،اما چند روز بعد سخنگوی قوه قضائیه گفت: چند وقت پیش خبری مبنی بر کشف 210 کانتینر کالای قاچاق عنوان شد، اصلاحاتی ارائه دهم چرا که به گفته استاندار بندرعباس، به دنبال اقدامات دستگاه های مربوطه دو کانتیر کالای قاچاق در این استان کشف می‌شود و به دنبال اعترافات برخی متهمان 4 کانتینر کالای قاچاق شناسایی و کشف می‌گردد اما اسناد


 

درحالیکه طی یکماه گذشته نیروی انتظامی استان هرمزگان از یک محموله 210 کانتینری بعنوان بزرگ ترین محموله قاچاق بعداز انقلاب یاد کرده بود ،اما چند روز بعد سخنگوی قوه قضائیه گفت: چند وقت پیش خبری مبنی بر کشف 210 کانتینر کالای قاچاق عنوان شد، اصلاحاتی ارائه دهم چرا که به گفته استاندار بندرعباس، به دنبال اقدامات دستگاه های مربوطه دو کانتیر کالای قاچاق در این استان کشف می‌شود و به دنبال اعترافات برخی متهمان 4 کانتینر کالای قاچاق شناسایی و کشف می‌گردد اما اسناد و مدارکی که بدست می‌آید نشان می‌دهد در ماه‌ها و سال‌های گذشته 210 کانتینر قاچاق به کشور وارد شده است لذا تا امروز تنها 6 کانتینر از این کانتینرها کشف شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راک نیوز ، این بار خبر آمده است که یک محموله بزرگ قاچاق دیگر دراین گمرک کشف کشده که اگرچه از جهاتی با خبرمحموله قبل تشابهاتی دارد اما این محموله قبل از خروج کالا از گمرک کشف وضبط گردید.

یک منبع آگاه درتشریح این محوله به خبرنگار ما گفت :تعدادی کانتینر که براساس اسنادارائه شده به گمرک الیاف شیشه بوده ، دربررسی فیزیکی گمرک مشخص گردید محتویات کانتینرها ظروف شیشه ای بوده است.

وی با بیان اینکه این محموله توسط یکی از .واحدهای نظارتی درگمرک شهید رجایی کشف شده است درادامه افزود: بابررسی صورت گرفته از طریق سامانه جامع امورگمرکی این شخص تا کنون 71 اظهارنامه با این عنوان از این گمرک ترخیص نموده است که احتمالا تعداد کانتینرها از آنچه طی دو روزگذشته بصورت غیر رسمی اعلام شده بیشتر باشد.

این منبع آگاه همچنین یادآورشدند که:درحال حاضر امکان اعلام دقیق میزان قاچاق مشخص نمیباشد وباید بدقت تمامی اظهارنامه ها رسیدگی وسپس درمورد میزان وتعداد آن اظهارنظر نمود.

وی اظهار بخشی از کالا را به شیوه صحیح و برابر با اسناد واقعی و بخشی دیگر را با جعل اسناد از شیوه های احتمالی این جاعل دانست.

همچنی براساس اطلاعات دریافتی خبرنگار ما ،تمامی این اطهارنامه درمسیر سبز اظهار گردیده وباتوجه به تعریف زمان بندی که دراین مسیر برای کالا صورت پذیرفته است درکمتر از 2 ساعت اظهارنامه مرحله بررسی اسنادو کارشناسی وپرداخت حقوق وعوارض گمرکی را طی می نماید.

 

شنیده های راک نیوز حاکیست که با بررسی اسناد اصلی از جمله بارنامه های موجود درکشتیرانی مشخص گردید که در اصل اسناد کالا "ظروف شیشه "قید گردیده بودکه این فرد با جعل واسکن الیاف شیشه را به ظروف شیشه ای تغییر میداده است.

این فرد سابقا فعالیت های گمرکی خود را در یکی از گمرکات مرکزی انجام میداده است.

این منبع آگاه تشکیل پرونده و ارسال شکایت مقام قضایی و دستور توقیف تا بررسی دقیق را از آخرین اقدامات صورت پذیرفته تا امروز برای این پرونده برشمرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راک نیوز ، اگرچه امکان دسترسی سریع به اطلاعات و رد یابی تمامی فعالیت های یک ترخیصکار ، بازرگان ویا تاجر از طریق سامانه جامع امورگمرکی رامیتوان از ویژگی های خاص این برنامه برشمرد و سامانه این امکان را فراهم نموده تا درچنین شرایطی درکمترین زمان ممکن رزمه عملکردی و اطلاعات جامع وکاملی از فردوکالای آن را دراختیار مسئولان قرار دهد اما نباید فراموش کرد که عدم ارائه اصل اسناد به گمرک وتنها اکتفا کردن به تصویر اسکن شده اسناد مانند آنچه دربالا تشریح گردیده و گمرک شهید رجایی موفق به کشف آن گردید یکی از حفره های موجود دراین برنامه جامع میباشدکه چه بسا قبل تر از این شیوه سوء استفاده شده باشد.

انتظار میرود مسئولان ومتولیان امر درراس گمرک ایران با جدیت به نسبت به رفع نواقص این برنامه عمل نمایند و بجای تکیه کردن به پیشنهادات تئوری طراحان به بررسی مشکلات میدانی که کارشناسان امورگمرکی در مرحله عملیاتی این سامانه با آن دست و پنجه نرم میکنند توجه گردد.

 



تاریخ انتشار : 20 مرداد 1395, 12:12



» اخبار مرتبط:

  • انهدام بزرگترین باند قاچاق کالا در 6 سال اخیر/ 11 نفر از پرسنل بنادر و گمرک بازداشت شدند/ ارزش یکی از محموله ها بیش از 23 میلیارد تومان
  • کشف 800 هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک شهید رجایی
  • عدم تبادل الکترونیک اطلاعات بین بنادر و گمرک شهید رجایی چالش و آسیب اصلی قاچاق 210 کانتینری بندرعباس
  • جزئیات جدید از کشف بزرگ‌ترین محموله قاچاق ۳۸ سال اخیر کشور / قدردانی رئیس‌کل گمرک ایران از فرماندهی نیروی انتظامی استان هرمزگان
  • ناکامی قاچاقچیان در خروج کالای لوکس بجای لیفتراک مستعمل وماهواره بجای صابون
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟