مشروح اخبار


» مجهز شدن 663هکتار از زمین‌های کشاورزی گچساران به سیستم آبیاری مدرن



مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: با توجه به مشکل خشکسالی و کمبود آب سال گذشته تاکنون 663 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‌ای مجهز شده است.


مجهز شدن 663هکتار از زمین‌های کشاورزی گچساران به سیستم آبیاری مدرن

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: با توجه به مشکل خشکسالی و کمبود آب سال گذشته تاکنون 663 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‌ای مجهز شده است.

علیرضا رضانژاد در نشست خبری با خبرنگاران افزایش تولیدات کشاورزی و بهبود امنیت غذایی ،افزایش سطح حمایت های عمومی دولت از کشاورزان و تولید، رونق اقتصاد،توسعه و تجارت محصولات کشاورزی،ایجاد ظرفیت های جدید تولید محصولات کشاورزی و حفاظت،احیاء و پایداری منابع طبیعی را رئوس اقدامات بخش کشاورزی در دولت یازدهم اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران در ادامه تصریح کرد: میزان تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان با اتمام طرح های در دست اجرا از 120 هزار تن به 200 هزار تن در سال افزایش می یابد.

رضانژاد اظهار داشت: بیش از 50 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای توسعه بخش کشاورزی به بهره برداران گچساران از سال گذشته تاکنون پرداخت شده است.

وی گفت:40 میلیارد ریال از این میزان تسهیلات به اجرای چهار طرح بزرگ پرواربندی گوساله و گوسفندصنعتی و گاو شیری اختصاص یافته است.

رضانژاد با بیان اینکه عملیات اجرایی یک واحد تولید ماهی خاویار به ظرفیت 30 تن در دست اجراست افزود: سه هزار قطعه انواع بچه ماهی گرمابی(کپور) در آب بندها و استخرهای ذخیره آب کشاورزی این شهرستان با هدف ترویج فرهنگ مصرف ماهی و تولید آن رهاسازی شد.

رضانژاد بیان کرد: بیش از 35 هزار هکتار زمین قابل کشت در مناطق مختلف گچساران وجود دارد.

وی گفت: سالانه بیش از 21 هزار هکتار از این میزان زمین قابل کشت زیر کشت محصولات کشاورزی می رود.

رضانژاد ابراز داشت: 6 هزار و 500 هکتار از زمین های زراعی گچساران تاکنون به آبیاری نوین مجهز شده است.

وی گفت: چهار هزار و 750 هکتار زمین های زراعی (بارانی ) و یکهزار و 750هکتار باغ زیرپوشش آبیاری( قطره ای) از این میزان سیستم نوین اجراشده قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران افزود: بیش از 633 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان از سال گذشته تاکنون به سیستم آبیاری بارانی و قطره ای مجهز شد.

رضانژاد اظهار داشت: 53 میلیارد ریال دولت برای اجرای این میزان طرح کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت کرده است.

وی افزود: اجرای این طرح نوین در استفاده بهینه از آب کشاورزی، کاهش هزینه تولید برای بهره برداری تاثیر مستقیم خواهد داشت.

رضانژاد بیان کرد: 20 هزار تن محصول باغی شامل لیموترش، پرتقال، نارنگی، انار و انگور سالانه در گچساران تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: برداشت لیموترش از633 هکتار از باغ های این شهرستان آغاز شد.

وی متوسط برداشت لیمو ترش در هر هکتار را 12 تن برآورد کرد و افزود: هفت هزار و 300 تن لیمو امسال پیش بینی می شود از باغ های گچساران برداشت شود. 

رضانژاد ادامه داد: بخشی از محصول تولید شده باغی در این شهرستان به استان های خوزستان، فارس و زنجان صادر می شود و باقی آن به مصرف مردم گچساران می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران افزود: روستاهای چهاربیشه، پاکوه، ماهور باشت، آب توت، اسپر، مارین، دیل، شامبراکان و نارک عمده ترین مناطق تولید محصول باغی این شهرستان است.

وی ابراز کرد: بیش از یکهزار بهره بردار در زمینه برداشت مرکبات در باغات گچساران فعالیت دارد. 

رضا نژاد ابراز کرد: یکهزار و 300 هکتار از زمین های کشاورزی گچساران سالجاری زیر کشت محصول ذرت رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت:سالاانه 2 هزار و 500 تن گوشت قرمز، یکهزار و 835 تن گوشت سفید، یکهزار و 136 تن تخم مرغ،923 تن شیر، 25 تن گوشت بوقلمون و 15 تن عسل در این شهرستان تولید شده است.

وی همچنین به کارخانه تولید کننده تخم مرغ سبز این شهرستان اشاره کرد و گفت: دومین کارخانه تولید کننده تخم مرغ سبز کشور سال93 در گچساران شروع به تولید کرده است.

رضا نژاد در پایان خاطر نشان کرد: ترویج و به کارگیری اصول صحیح مهندسی در کشاورزی، بهره گیری از ارقام و بذور اصلاح شده، پربازده و مقاوم، بکارگیری روش های بهزراعی سازگار با تغییرات اقلیم، توسعه سامانه های آبیاری نوین، توسعه مکانیزاسیون، تامین به موقع نهاده های باکیفیت و استاندارد، تجهیز و نوسازی اراضی، انتقال آخرین یافته های علمی و تحقیقاتی به مزارع و… از جمله اقداماتی بوده است که برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی به انجام رسیده است.



تاریخ انتشار : 3 شهریور 1395, 16:19



» اخبار مرتبط:

  • تجهیز6 هزار هکتار از زمین های کشاورزی گچساران به آبیاری نوین
  • یک هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی گچساران زیر کشت هندوانه می رود.
  • شهرستان گچساران سالانه 100 هزار تن محصول کشاورزی تولید می کند.
  • تولید 122 هزارتنی غلات و صیفی‌جات در گچساران
  • از سوی رئیس جهاد کشاورزی گچساران؛مهمترین اقدامات و دستاوردهای بخش کشاورزی سال94 گچساران اعلام شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟