مشروح اخبار


» سهم عمده ی نفت و گاز گچساران در تأمین درآمدهای اقتصادی کشور



رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران یکی از شرکتهای مهم فرعی تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که با تولید متوسط ۷۴۰ هزار بشکه نفت در روز سهم عمده ای در تأمین درآمدهای اقتصادی کشور دارد.


سهم عمده ی نفت و گاز گچساران در تأمین درآمدهای اقتصادی کشور

رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران یکی از شرکتهای مهم فرعی تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که با تولید متوسط ۷۴۰ هزار بشکه نفت در روز سهم عمده ای در تأمین درآمدهای اقتصادی کشور دارد.

  ساسان حبیبی نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره مرکزی این شرکت از حیث جغرافیایی در استان کهکیلویه و بویراحمد واقع شده ، لیکن تأسیسات شرکت در چهار استان خوزستان ، بوشهر ، کهکیلویه و بویراحمد و فارس قرار دارد و همین ویژگی ، موقعیت این شرکت را در بین سایر شرکتها ممتاز ساخته است.

وی ادامه داد: شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران مسئولیت تولید صیانت شده از ۱۸ میدان نفتی را با استفاده از ۶۵۴ حلقه چاه ، ۱۰ واحد بهره برداری ، ۳ کارخانه نمکزدایی ، ۱۱ ایستگاه تقویت فشار و تزریق گاز ، ۳ مجتمع بزرگ گاز و گاز مایع شامل کارخانه گاز و گازمایع – ۹۰۰ پازنان – ۲ و پالایشگاههای گاز و گاز مایع – ۱۲۰۰ گچساران و ۱۳۰۰ بی بی حکیمه ، سیستم تولید و تزریق گاز پازنان/گچساران ، سیستم گاز آغارودالان مشتمل بر۱۲ دستگاه ، شیرگاه و لخته گیر مایع ، ۵ واحد آزمایشگاه شیمیایی ، ۵ واحد آبرسانی ، ۷۰ مجموعه تفکیک گرسرچاهی، ۲ مجموعه تفکیک و تقویت فشار سرچاهی ، ۳ ایستگاه برق و حدود ۶۲۴۷ کیلومتر خط لوله ۴ تا ۴۲ اینچ را بر عهده دارد.

حبیبی نژاد مخازن در مدار این شرکت را ۱۳ مخزن اعلام کرد و گفت: عمده تولید نفت به ترتیب از مخازن گچساران ، بی بی حکیمه و رگ سفید – ۲ صورت می گیرد.

وی بینک ، گلخاری ، نرگسی ، چلینگر، پازنان – ۲ سیاهمکان ، گرنگان ، سولابدر، رودک و خویز را به ترتیب چهارمین تا سیزدهمین مخازن در مدار این شرکت نام برد.

حبیبی نژاد در ادامه گفت: علاوه بر تولید نفت وگاز ، گاز مایع و نفتا نیز از دیگر تولیدات با ارزش این شرکت است که در مجتمع های پالایشگاهی گاز و گاز مایع – ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ گچساران و بی بی حکیمه و مجتمع گاز و گاز مایع – ۹۰۰ پازنان -۲ تولید می شود.



تاریخ انتشار : 16 شهریور 1395, 18:44



» اخبار مرتبط:

  • رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران: شناسایی نقاط مستعد خوردگی تاسیسات نفتی را ایمن می کند
  • علت اولیه ترکیدگی لوله گاز در مناطق نفت خیز گچساران اعلام شد
  • افتتاح کارخانه نمکزدايي بينَک در گچساران
  • پايان موفقيت آميز تعمیرات اساسی رديف 100/200 مجتمع گاز و گاز مایع 900 پازنان2
  • اتوبوس اسکانیا ی شرکت نفت وگاز گچساران طمعه حریق شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟