مشروح اخبار


» تایید سلامت دام ها قبل و بعد از کشتار توسط دامپزشکی گچساران



رئیس اداره دامپزشکی گچساران از نظارت دقیق بر سلامت دام ها قبل و بعد از کشتار خبر داد و گفت: تمامی دام های ورودی به کشتارگاه شهرستان دارای مجوز و تاییدیه سلامت از سوی دامپزشک است.


تایید سلامت دام ها قبل و بعد از کشتار توسط دامپزشکی گچساران

رئیس اداره دامپزشکی گچساران از نظارت دقیق بر سلامت دام ها قبل و بعد از کشتار خبر داد و گفت: تمامی دام های ورودی به کشتارگاه شهرستان دارای مجوز و تاییدیه سلامت از سوی دامپزشک است.

دکتر امید افشاری نژاد در گفت و گو با راک نیوز اظهار داشت: به هیچ وجه دامی که دارای بیماری بویژه بیماری واگیر باشد، وارد کشتارگاه نمی شود.

رئیس اداره دامپزشکی گچساران با بیان اینکه هم اکنون یک واحد کشتارگاه دام در این شهرستان فعال است، از شهروندان خواست در تهیه گوشت قرمز حتما به مهر دامپزشکی که نشانه سلامت لاشه است، توجه کنند.

افشاری نژاد اضافه کرد: کشتارگاه دام گچساران طی شش ماه نخست امسال یکهزار و 750 راس دام سبک و سنگین را ذبح کرده است.

وی تصریح کرد: دامپزشکی در فصل های مختلف با واکسیناسیون تمامی دام های سبک و سنگین را علیه بیماری های واگیر مثل 'تب برفکی، آبله و شاربن' مایه کوبی می کند.

وی، ابتلای دام به بیماری های غیر واگیر را طبیعی و بیشتر ناشی از نوع مدیریت دامدار دانست و گفت: ممکن است کشتار این نوع دام ها بصورت شخصی یا از سوی برخی قصابان و بیشتر در مناطق روستایی که کمتر مورد نظارت دامپزشکی است، صورت گیرد.

افشاری نژاد افزود: کارشناسان دامپزشکی در بازدیدهای دوره ای خود و در صورت مشاهده کشتار دام از سوی قصابان در مناطق روستایی با آنان برخورد قانونی و پرونده را به مراجع قضایی ارسال می کنند.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از انتقال هر گونه بیماری دامی به انسان از طریق گوشت قرمز توصیه می شود شهروندان گوشت مورد نیاز خود را از قصابی های مجاز و لاشه هایی که مهر دامپزشکی دارند، تهیه کنند.

گفتنی است پرورش و نگهداری دام در گچساران بدلیل کشاورزی بودن شهرستان توسط بخش قابل توجهی از جمعیت روستایی این شهرستان صورت می گیرد.



تاریخ انتشار : 22 مهر 1395, 22:12



» اخبار مرتبط:

  • 420هزار راس دام در گچساران علیه بیماری ها مایه کوبی شد.
  • جولان مرغ های خانگی در خیابان های دهدشت
  • یک محموله کشتار غیر مجاز دام مردار در بهبهان کشف شد
  • کشتارگاه دام در شهرستان بهبهان پلمب شد
  • رئیس اداره دامپزشکی گچساران: جایگاه دامپزشکی در برنامه ششم توسعه نادیده گرفته شده است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟