مشروح اخبار


» نجات 2کودک اهوازی از مرگ حتمی توسط آتش نشان



به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ،طی تماس شهروندان با سامانه 125 ستاد مرکزی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز خبر از حریق در منزل مسکونی واقع در کوی ملت داده شد.

 

مهندس امیر نجفی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در تشریح این خبر اظهار داشت: آتش نشانان پس از دریافت پیام، در قالب 2 تیم عملیاتی متشکل از 4 دستگاه خودروی اطفاء حریق ، یک خودروی امداد نجات وخودروی نردبام ظرف مدت 4 دقیقه در محل حادثه حاضر شدند و سریعا عملیات اطفاء را آغاز نمودند.فرمانده وقت به محض ورود به محل حادثه مشاهده نمود حریق در طبقه پنجم یک مجتمع مسکونی رخ داده و دود بسیار زیادی از ساختمان در حال خارج شدن می باشد و درون ساختمان نیز از دود اشباع گردیده است لذا فرمانده وقت با تشکیل 2تیم همزمان با استفاده از دستگاه های مکنده بسیار قوی (فشار مثبت) ضمن خارج ساختن دود وتشکیل یک معبر ایمن برای خروج ساکنین با کمک تیم دوم به اجرای عملیات اطفاء حریق پرداختند و با رشادت تمام نسبت به خاموش ساختن حریق اقدام و از سرایت آن به سایر واحد های مجتمع مسکونی 5 طبقه جلوگیری بعمل آوردند.

 

مهندس نجفی گفت:آتش نشانان موفق شدند با فداکاری مثال زدنی 2کودک را که در منزل در محاصره دود و آتش بودند را از مرگ حتمی نجات دهند آتش نشانان مجبور شدند بدلیل گرمای بیش از حد یکی از بچه هارا در اورکت عملیاتی خود قرار داده و از میان شعله های آتش خارج سازند

 

 

علت این حادثه از سوی کارشناسان اتصالی برق از قسمت هود آشپزخانه اعلام شد. به لطف خدا این حادثه هیچ گونه تلفات جانی در بر نداشت.

 

در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی و همزمان با دور شدن از محل حادثه مراتب را سریعا از طریق تماس با تلفن125 به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز اطلاع دهید.

اطلاع رسانی آنی سهم بسزائی در کاهش خسارات حوادث در بردارد.




تاریخ انتشار : 12 آبان 1395, 16:14



» اخبار مرتبط:

  • مرگ تلخ زن جوان زیر دوش آب
  • نخستین حوادث پایتخت در سال جدید
  • ریزش ساختمان 3 طبقه زن باردار را به کام مرگ برد
  • اتفاق عجیب در بلوار جمهوری شیراز /رها شدن سنگ از دامنه کوه منجر به وقوع 2 تصادف شد.
  • آخرین خبرها از آتش سوزی هفت فروند لنج باری در اسکله بندرعباس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟