مشروح اخبار


» هفت هزار قلم کالای راهبردی در صنعت نفت بومی‌سازی شد



مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب کشور گفت: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در پنج سال اخیر افزون بر هفت هزار قلم کالای راهبردی را در صنعت نفت، بومی‌سازی کرد.


هفت هزار قلم کالای راهبردی در صنعت نفت بومی‌سازی شد

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب کشور گفت: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در پنج سال اخیر افزون بر هفت هزار قلم کالای راهبردی را در صنعت نفت، بومی‌سازی کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز ، بیژن عالیپور در بازدید از غرفه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در هشتمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت اظهار داشت: این میزان با هدف بومی ‌سازی قطعات و تجهیزات این صنعت و با تلاش متخصصان داخلی انجام گرفت.

وی گفت: نخستین توربین گازی با توان پنج مگاوات ساخت داخل، قطعات و تجهیزات حفاری تا 10هزار پی اس آی و انواع اقلام برق، مواد شیمیایی و ابزار دقیق از جمله این اقلام هستند.

عالیپور ابراز کرد: صنعت نفت با استفاده از خلاقیت، ابتکار و نوآوری بخش های پژوهشی و مهندسی ساخت داخل تمام تلاش خود را در زمینه بومی سازی انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: امید است با ادامه این روند در آینده ای نزدیک سایر نیازمندی های صنعت نفت به ویژه قطعات حساس و ماشین آلات پیچیده فرآیندی در قالب 10گروه کالایی ابلاغی از سوی این وزارت، به تحقق برسد.

وی گفت: این نمایشگاه با هدف تقویت و افزایش توان رقابتی بخش خصوصی و تقویت پشتوانه های اصلی صنعت نفت، تامین نیازهای این صنعت در داخل کشور در چارچوب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار شده است.

عالیپور ابراز کرد: برپایی این نمایشگاه، فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی تولیدکنندگان و بخش خصوصی داخلی و ارائه مهمترین نیازمندی های صنعت عظیم نفت، در جوار تاسیسات و میادین بزرگ نفت و گاز کشور فراهم کرده و با ایجاد ارتباط و تعاملی سازنده میان سفارش دهنده، سازنده و مراکز علمی و پژوهشی، طرح های متعددی در بخش بومی سازی تجهیزات صنعت نفت اجرا شده است.

گفتنی است نمایشگاه سراسری ساخت تجهیزات صنعت نفت در اهواز با حضور 250 شرکت از 12 استان کشور در حال برگزاری است.

شرکت‌هایی از استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و جنوبی، فارس، البرز، کرمانشاه، مرکزی، همدان و یزد در این نمایشگاه توانمندی‌های خود را در عرصه ساخت تجهیزات صنعت نفت به نمایش می‌گذارند.

این نمایشگاه در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در مقابله با تحریم‌ها و استفاده از توانمندی‌ شرکت‌های داخلی از امروز تا 20 آبان در اهواز برگزار می‌شود.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از شرکت های تابع مناطق نفت خیز جنوب است که دومین تولید کنند نفت خام در مناطق نفت خیز جنوب است.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با نگاه به توانمند‌سازی سازندگان داخلی و با نگاه به آینده و سربلندی اقتصاد ایران در یک سال و نیم گذشته بیش از 8 هزار و 738 قطعه به سفارش این شرکت و با همکاری سازندگان توانمند داخلی ساخته شده است.



تاریخ انتشار : 18 آبان 1395 01:01



» اخبار مرتبط:

  • حضور شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در هشتمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنع ...
  • 80 درصد تجهیزات صنایع پتروشیمی در داخل کشور ساخته می شود
  • برپایی نمایشگاه نقاشی، به مناسبت سالروز ملی شدن صنعت نفت در گچساران
  • مدیرعامل جدید شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران معرفی شد
  • وزیر نفت درگچساران : برنامه ريزي براي بومي سازي 100 درصد صنعت نفت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler