مشروح اخبار


» آغاز کاشت بادام کوهی در مراتع گچساران+عکس



طرح جنگلکاری بادام کوهی در سطح 600 هکتار از مراتع گچساران روز چهار شنبه در آیینی با حضور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران و مشارکت مردم آغاز شد.


آغاز کاشت بادام کوهی در مراتع گچساران+عکس

طرح جنگلکاری بادام کوهی در سطح 600 هکتار از مراتع گچساران روز چهار شنبه در آیینی با حضور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران و مشارکت مردم آغاز شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گچساراندر این آیین به راک نیوز، گفت: این پروژه با حضور جوامع و مسئولان ، و مشارکت مردم اجرایی شده است.

فرهام جلیلی افزود: عملیات کاشت و واکاری بذر بادام کوهی در مناطق پربالی، دیل و گچ عوض این شهرستان تا پایان سال جاری ادامه داد و این نواحی توسط خود مردم منطقه حفاظت می شود.

وی با اشاره به اینکه بادام دیم تلخ از جمله گونه های مقاوم در سرما و آفات است افزود: یکهزار و 200 هکتار از عرصه های این شهرستان در دولت تدبیر و امید بادام کاری شده است.

جلیلی هدف از بادام کاری را اصلاح و احیای مرتع تخریب شده، جلوگیری از فرسایش خاک، هدر رفتن آب نگهداری و ذخیره نزولات آسمانی، تلطیف هوا و ایجاد محیط تفرج گاهی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرستان و کمک به توسعه پایدار ذکر کرد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: 2میلیارد ریال اعتبار برای هر هکتار زمین بادام کاری در این شهرستان هزینه شده است.

جلیلی ابراز کرد: جنگل در طبیعت نقش موثری در کاهش انواع بیماری ها خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش مهم مردم درحفاظت از منابع طبیعی، ابراز داشت: انسان ها یکی از مهمترین عوامل برای صیانت از محیط زیست و جنگل ها هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: اجرای این طرح علاوه بر حفظ و جلوگیری از انقراض گونه های جنگلی و مرتعی و احیا مکانی مناسب برای حضور گردشگران و منطقه ای طبیعی در آینده خواهد شد.




تاریخ انتشار : 24 آذر 1395, 14:22



» اخبار مرتبط:

  • "به زودی در مناطق خان احمد، سرآبننیز، لیشتر و ماهور باشت طرح آبخیزداری اجراء میشود"
  • “طرح جنگل‌کاری یکی از مهم‌ترین اولویت‌های منابع طبیعی”
  • فاز نخست طرح آبخیزداری آبدهگاه به پایان رسید
  • کاهش 60 درصدی سطح آتش سوزی های مراتع و جنگل های گچساران
  • هشداررئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران:کوچ عشایر گچساران تا قبل از 15 آبان ممنوع است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟