مشروح اخبار


» مسئول پایگاه پژوهشی بافت تاریخی دهدشت منصوب شد+زمان معارفه



 قدمت بالای بافت تاریخی دهدشت و آثار تاریخی بر جای مانده از دوره های مختلف ، بویژه معماری منحصر بفرد آن ، نیازمند راه اندازی پایگاه پژوهشی بوده ،پایگاهی که میتواند به عنوان یکی از بازوهای پژوهشی و اجرایی سازمان میراث فرهنگی در خصوص بررسیهای منسجم در بافت تاریخی بمنظور پژوهش ، مستند نگاری ، مرمت و… باشد که راه اندازی آن میتواند پیامدهای مثبتی در حفاظت و صیانت از این تمدن باشکوه داشته باشد .


به گزارش راک نیوز از دهدشت ؛رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت:قدمت بالای بافت تاریخی دهدشت و آثار تاریخی بر جای مانده از دوره های مختلف ، بویژه معماری منحصر بفرد آن ، نیازمند راه اندازی پایگاه پژوهشی بوده ،پایگاهی که میتواند به عنوان یکی از بازوهای پژوهشی و اجرایی سازمان میراث فرهنگی در خصوص بررسیهای منسجم در بافت تاریخی بمنظور پژوهش ، مستند نگاری ، مرمت و… باشد که راه اندازی آن میتواند پیامدهای مثبتی در حفاظت و صیانت از این تمدن باشکوه داشته باشد .

سیاوش زمان درادامه افزود: این پایگاه برای ایجاد سهولت و سرعت در امور اداری ، فنی ، پژوهشی ، برای انجام فعالیتهای علمی در بافت تاریخی دهدشت میباشد

وی فراهم آوردن شرایط حفاظت ، پژوهش ، مرمت و احیا مستمر ، تهیه برنامه های مدیریتی ، تداوم آموزش در حین اجرا و ایجاد هماهنگی در اجرای فعالیت ، از جمله اهداف این پایگاه میباشد .

بافت تاریخی دهدشت قریب به 45 هکتار در ظلع شرقی دهدشت قرار دارد و در سال 1364 در فهرست اثار ملی ایران به ثبت تاریخی رسیده است.

به گزارش راک نیوز ،صبح روزشنبه  (18دی ماه)مراسم معارفه و آغاز بکار این پایگاه در دهدشت خواهد بود.بنابراین گزارش ،شکراله علیزاده این مسئولیت را برعهده خواهد داشت.

علیزاده پیش از این مدیریت اداره میراث فرهنگی استان را قبل از ادغام ودرکارنامه کاری خود دارا میباشد.وی علاوه براین  بخشداری چرام را نیز تجربه نموده است .



تاریخ انتشار : 14 دی 1395, 22:25



» اخبار مرتبط:

  • مرمت و بازسازي کارونسراي بافت تاريخي دهدشت
  • راه‌اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی در کاروانسرای دهدشت
  • بهره برداری از مرمتکاری کاروانسرا و حمام شهر تاریخی "بلاد شاپور
  • رونمایی از 2 طرح میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در تهران
  • مسابقه عکس بلاد شاهپور/دانشگاه آزادبرگزار میکند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟