مشروح اخبار


» راه‌اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی در کاروانسرای دهدشت



وی یادآور شد: در سفرهای ریاست جمهوری در سال 85 قرار بود یک میلیارد برای این کار اختصاص داده شود، ولی متأسفانه این موضوع تاکنون مغفول مانده وگرنه با این بودجه خیلی از موانع پیش رو در این زمینه برداشته می‌شد.

راک نیوز :  علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: بافت تاریخی دهدشت یک از غنی‌ترین اماکن تاریخی است که می‌طلبد برای احیا و تبدیل آن به مکان گردشگری تاریخی فعالیت جدی به عمل آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بودجه‌ها و توجهات ویژه‌ای که در یک سال اخیر به این بافت شده، ابراز داشت: در سال مالی 91 نیز یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای مرمت و احیای سایر قسمت‌های این بافت اختصاص خواهیم داد.

ایزدی با بیان این مطلب که مرمت کاروانسرا، حمام کهیار و حمام ضلع شرقی در آینده نزدیک به اتمام خواهد رسید، اضافه کرد: کاوش دو مسجد و نیز امام‌زاده شفیع‌الله در دستور کار قرار دارد که به زودی انجام خواهد گرفت.

وی از بازسازی و کاوش محوطه بین کاروانسرا و امام‌زاده جابر خبر داد و عنوان داشت: با پی‌گیری‌های به عمل آمده سعی خواهیم کرد کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت را به عنوان اولین بازارچه صنایع دستی راه‌اندازی کنیم.

این مقام مسئول در میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد روند اجرای دیوار اطراف بافت تاریخی دهدشت نیز بیان داشت: با توجه به اتمام بودجه ویژه این کار، در سنوات بعدی سعی خواهیم کرد بودجه‌هایی را برای تکمیل این طرح اختصاص دهیم چرا که با توجه به اهمیت دیوار اطراف بافت باید این کار شروع می‌شد.

ایزدی بحث تملک اراضی موجود در بافت را یکی از مشکلات اصلی پیش روی احیای این بافت عنوان و تصریح کرد: اعتبارات ما در زمینه تملک اراضی شخصی قطره چکانی است و با هزینه‌های موجود بحث تملک بسیار مشکل خواهد بود.

وی یادآور شد: در سفرهای ریاست جمهوری در سال 85 قرار بود یک میلیارد برای این کار اختصاص داده شود، ولی متأسفانه این موضوع تاکنون مغفول مانده وگرنه با این بودجه خیلی از موانع پیش رو در این زمینه برداشته می‌شد.

ایزدی ابراز امیدواری کرد با جلسات مشترکی که با نماینده کهگیلویه خواهیم داشت به جد پی‌گیر مصوبات مغفول مانده سفر اول رئیس‌جمهوری برای بافت تاریخی دهدشت باشیم.



تاریخ انتشار : 18 شهریور 1391, 09:28



» اخبار مرتبط:

  • مرمت و بازسازي کارونسراي بافت تاريخي دهدشت
  • بهره برداری از مرمتکاری کاروانسرا و حمام شهر تاریخی "بلاد شاپور
  • رونمایی از 2 طرح میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در تهران
  • آغاز مرمت 13 اثر تاريخي در كهگيلويه و بويراحمد
  • قدمت 500 ساله 2 مسجد در دهدشت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟