مشروح اخبار


» معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس درواکنش به موضوع پارازیت ها درشیراز:ما سلامت مردم را نمی‌توانیم فدای مصلحت‌اندیشی‌ها کنیم



معاون استاندار فارس با بیان این که در منطقه شمال غرب شیراز مردم مواردی از سردرد ، پادرد و مخدوش شدن امواج تلویزیونی را طرح می‌کنند، گفت: تاکنون هیچ‌گونه تحقیقات مستندی مبنی بر ارتباط این موارد با امواج ارائه نشده و اختلال در شبکه‌های جمهوری اسلامی به سبب تغییر فرستنده‌های پخش است و به دلیل پارازیت نیست.


به گزارش راک نیوز از شیراز ؛ هادی پژوهش جهرمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما به دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شیراز ماموریت داده‌ایم فارغ از ملاحظات، از امکانات خود و اداره تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی استفاده کرده و وجود پارازیت و امواج غیر استاندارد را بررسی کنند و در صورت وجود امکان اثرگذاری آن بر سلامت را مورد پایش قرار دهند و نتیجه را شفاف به مردم اطلاع دهند.

وی افزود: اگر این مراکز علمی به پاسخ قانع‌کننده نرسیدند از سازمان انرژی اتمی تقاضا خواهیم کرد تیمی را به شیراز ارسال کنند چرا که مشکلات روانی و فکری این مسئله مخرب‌تر از اصل موضوع است.

پژوهش ادامه داد: ما بر اساس ماده 33 منشور حقوق شهروندی مکلف هستیم جلوی پارازیت یا فیلترینگ غیرقانونی را بگیریم و در این زمینه خود را خادم مردم می‌دانیم و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

وی تصریح کرد: برخی شهروندان به ما عنوان می‌کنند با توجه به این که شدت پارازیت‌های ماهواره‌ای ساعت مشخص دارد و راس ساعات مشخص انجام می‌شود مردم نگران هستند که در ساعات تشدید ارسال امواج پارازیت سردرد و موارد دیگر برای آنها رخ دهد.

معاون استاندار فارس با بیان این که در منطقه شمال غرب شیراز مردم مواردی از سردرد ، پادرد و مخدوش شدن امواج تلویزیونی را طرح می‌کنند، گفت: تاکنون هیچ‌گونه تحقیقات مستندی مبنی بر ارتباط این موارد با امواج ارائه نشده و اختلال در شبکه‌های جمهوری اسلامی به سبب تغییر فرستنده‌های پخش است و به دلیل پارازیت نیست.

وی ادامه داد: در فضای مجازی مرتب این موارد مطرح می‌شود که امواج پارازیت باعث سرطان و ناقص‌الخلقه شدن و سقط نوزادان می‌شود و ما با این که می‌دانیم بسیاری از این موارد صحت علمی ندارد شایعات و نگرانی موجود را بررسی کرده و این که آیا این پارازیت‌ها وجود دارد را به جد پیگیری می‌کنیم.

پژوهش افزود: به عنوان مثال در یک مورد جلساتی داشته و دستگاه‌های مختلف را مورد سوال قرار دادیم که آیا پارازیت از سوی دستگاهی ارسال می‌شود و اگر وجود دارد آیا بر سلامت مردم اثرگذار است یا خیر؟

وی یادآور شد: در آخرین نشست در دانشگاه با اساتید خبره فیزیک دانشگاه شیراز و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی مورد را بررسی کردیم که آیا امواج مخرب و پارازیت وجود دارد یا خیر چرا که ما سلامت مردم را نمی‌توانیم فدای مصلحت‌اندیشی‌ها کنیم و اگر به این نتیجه برسیم به مردم شفاف اعلام خواهیم کرد و دستگاه‌های مربوطه باید پاسخگو باشند./فارس

 



تاریخ انتشار : 20 دی 1395, 21:57



» اخبار مرتبط:

  • مشاور استاندار فارس خبرداد:انتخاب استادان برجسته بخش های فیزیک دانشکده علوم دانشگاه شیرازبرای پیگیری پارازیت ها
  • فتوای آیت‌الله اردبیلی درباره پارازیت‌های ماهواره‌ای
  • «پارازیت» مظنون اصلی پرونده «سردرد مرموز شیرازی ها»/ توهین به استاندار به بهانه پارازیت!
  • پارازیت ها در شیراز؛ فضاسازی یا واقعیت/یک مقام مسئول : در اینکه پارازیت وجود دارد تردیدی نیست
  • ساماندهی پارازیت‌ها ناراحتی ندارد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟