مشروح اخبار


» تازه ترین اخبار از خطوط مترو در شیراز ؛ از عادل آبادتا کلبه،ازمعالی آباد تا صدرا/فتتاح ایستگاه چهاراه زندتا آخرسال



این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به فعالیت خط دو متروی شیراز نیز اظهار داشت: خط دو متروی شیراز یک خط شمالی جنوبی است که از شهرک میان‌رود شروع می‌شود و به سمت عادل‌آباد، امیرکبیر، میدان امام حسین(ع)، میدان آزادی، فلکه اطلسی و درنهایت کلبه سعدی به طول 15 کیلومتر ادامه یافته و به پایان می‌رسد.

وی افزود: خط دو متروی شیراز با 13 ایستگاه پوشش داده می‌شود و در حال حاضر


قطار شهری یامترو یکی از وسایل حمل و نقل عمومی به حساب میادکه میتوان به جرائت گفت در شهری مانند تهران اگر یک روز یکی از خطوط به مشکل بربخوره شاید چند صدهزار نفر نتوانند بموقع درمحل کار خود حاضر شوندودر روی زمین در خیابانهاشاهد گره دیگری در ترافیک خواهیم بود.

 این شیوه حمل مسافر هنوز در کلان شهری مانند شیراز آنگونه که درتهران درجابجایی مسافر تاثیرگذار میباشد نتوانسته اثرخود را در ترافیک شهری نشان دهد.

البته کوتاه بودن میر تردد قطار شهری در کلان شهر شیراز شاید از اصلی ترین دلیل این بی رغبتی به استفاده از مترو باشد.

شاید با افتتاح مسیرهای بعدی درطول اصلی ترین بلوار شهر شیراز از نمازی تا فرودگاه درا« موقع بتوان به جایگاه این شیوه حمل در این کلان شهر پی برد.

به گزارش راک نیوز از شیراز ؛ با این اوصاف اما آنگونه که یکی از اعضای شورای شهر به خبرنگاران گفت: سه کیلومتر باقی‌مانده خط یک مترو از میدان نمازی تا چهارراه زند تا پایان سال 1395 به بهره‌برداری خواهد رسید،اسدالله حاجی زمانی  اظهار داشت: اگر مشکل خاصی به وجود نیاید به لطف پروردگار قسمتی دیگر از خط یک متروی شیراز که از میدان الله تا میدان احسان خواهد بود تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

حاجی زمانی ادامه داد: امیدواریم با حداقل‌های تأمین اعتبار بتوانیم باقی‌مانده مسیر خط یک را نیز از چهارراه زند تا میدان الله در کم‌ترین زمان ممکن به پایان برسانیم که پیش‌بینی می‌شود در سال 1396 در صورت تأمین اعتبار لازم، این خط به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به فعالیت خط دو متروی شیراز نیز اظهار داشت: خط دو متروی شیراز یک خط شمالی جنوبی است که از شهرک میان‌رود شروع می‌شود و به سمت عادل‌آباد، امیرکبیر، میدان امام حسین(ع)، میدان آزادی، فلکه اطلسی و درنهایت کلبه سعدی به طول 15 کیلومتر ادامه یافته و به پایان می‌رسد.

وی افزود: خط دو متروی شیراز با 13 ایستگاه پوشش داده می‌شود و در حال حاضر حفاری از شهرک میان‌رود شروع‌شده و 5/4 کیلومتر پیشرفت فیزیکی داشته و تونل‌ها احداث‌شده، افزون بر اینکه 7 ایستگاه نیز عملیات اجرایی آن شروع‌شده است.

این مقام مسؤول درباره مسیر خط سوم متروی شیراز نیز اظهار داشت: مسیر خط سه مترو از ابتدای خیابان مالی آباد به سمت شمال غرب و بلوار میرزای شیرازی، میدان صنایع و شهرک‌های بهشتی، انجیره، بزین، استقلال، گلستان و درنهایت در مجاورت ایستگاه راه آهن شیراز اصفهان ایستگاه شماره 8 به طول 12 کیلومتر است و آنجا مسیر به سمت شهر صدرا ادامه خواهد داشت تا به متروی شیراز وصل شود که مطالعات آن در حال انجام شدن است.



تاریخ انتشار : 27 بهمن 1395, 09:13



» اخبار مرتبط:

  • ۶ ایستگاه مترو شیراز آماده بهره‌برداری است
  • نخستین قطارمتروی شیراز به حرکت درآمد.
  • فاز نخست مترو شیراز تجهیز شد
  • آخرین وضعیت پیشرفت قطار شهری‌های کشور اعلام شد
  • توضیحات پلیس پایتخت درباره شلیک تیر در ایستگاه متروی تهران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟