مشروح اخبار


» انصراف كانديداي اصلاح طلب ممسني تبار از انتخابات شواي شهر در تهران+متن بيانيه



دكتر جلال يوسفي از فعالان اصلاح طلب شهرستان هاي ممسني ورستم كه قبل از اين بعنوان گزينه احتمالي شوراي شهر درتهران از ايشان  نام برده ميشد با انتشار بيانيه اي كه نسخه اي از آن در اختيار راك نيوز قرار گرفت از اين تصميم سياسي خود منصرف گرديد.

بنابر اين گزارش دراين بيايه آمده است:


به گزارش راك نيوز از ممسني ؛ دكتر جلال يوسفي از فعالان اصلاح طلب شهرستان هاي ممسني ورستم كه قبل از اين بعنوان گزينه احتمالي شوراي شهر درتهران از ايشان  نام برده ميشد با انتشار بيانيه اي كه نسخه اي از آن در اختيار راك نيوز قرار گرفت از اين تصميم سياسي خود منصرف گرديد.

بنابر اين گزارش دراين بيايه آمده است:

به نام خداوند بخشایشگر مهربان

مشارکت مردمی، تنها راه توسعه پایدار است و این امر با واسطه هایی چند مردم را به حاکمیت وصل می کند.از این رو ، سازمان های مردم نهاد در جهان امروزی به عنوان نهادهای واسط بین مردم و حاکمیت ها نقش اساسی را بر عهده دارند و شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان یک سازمان مردم نهاد نیز به همین مناسبت توسط کسانی که قانون اساسی را به رشته تحریر در آوردند، در این قانون لحاظ گردید.

 در دو دهه قبل، این شوراها به شکل جدید در کشور خودنمایی کرد و امید می رفت و می رود که این سوراها، در صورتی که بتوانند مشارکت واقعی را برای مردم به همراه داشته باشند، بتوانند در راستای دموکراسی قدم هایی هر چند کوتاه اما امیدوار کننده بردارند.

در حال حاضر، در آستانه انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم و احزاب،گروه های سیاسی و صاحبان سلایق متعدد خود را برای حضور در این انتخابات آماده می کنند، و این امر حاکی از آن است که این انتخابات برای این تشکلات سیاسی بسیار حیاتی است، به طوری که از ماه های قبل جلسات زیادی با عنوان های متعدد اما در همین راستا برگزار گردیده است.

در آستانه ثبت نام برای شوراها نیز زد و بندهایی در گوشه و کنار گزارش شده است و از نیروهای مطرح نیز برای ثبت نام دعوت به عمل آمده و در این راستا این گروه ها برای خود اقدام به یارگیری کرده اما. در همین راستا نیز، توسط یک تشکل سیاسی از اینجانب برای حضور در این عرصه دعوت به عمل آمد، هر چند متاسفانه توسط برخی از مهره های تشکلات سیاسی همگام با من ، این امر به تمسخر گرفته شد که جواب آنان به طرز شایسته داده شد و در وقت مقتضی نیز جواب آنان به افکار عمومی ارایه داده می شود تا بیتی از غزل خواجه شیراز مزمزه افواه مردم شود و بر آن خواجه اهل دل هزاران درود بفرستند.

این جانب هر چند از مدت ها قبل با دادن احتمال دعوت از سوی گروه های سیاسی ، برای حضور خود در این عرصه، جمع بندی لازم را در این رابطه داشته است، اما به احترام دعوت کنندگان، یک بار دیگر نیز این موضوع را در دستور کار خود قرار دادم و پس از بررسی جوانب امر و با توجه به بررسی سابقه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و برخی اتفاقات که هنوز برای من در پرده ابهام است و همچنین، با توجه به برخی زد و بندها در این رابطه و متاسفانه برخی انحصار طلبی ها و سایر مواردی که بیانش را در صورت ضرورت به وقتی دیگر موکول می کنم، به این جمع بندی رسیدم که با احترام فراوان به دعوت کنندگان و عرض تقدیر و تشکر از لطف این عزیزان، نسبت به این حقیر بی مقدار، در این عرصه حضور نیافته و عرصه تعلیم و تعلم را انتخاب نمایم، هر چند بیم آن می رود که انحصار طلبی ها در این فضا نیز، مرا از ورود به این عرصه، محروم دارد که در آن صورت تکلیف از دوش من در آن عرصه نیز نام سایر عرصه ها برداشته خواهد شد.

در پایان به مردم عزیز و شهید پرور و انقلابی این قول را خواهم داد، تا زمانی که زنده ام با این قلم ناقص خود، از حقوق آنان دفاع خواهم کرد، هرچند این حرکت در  قالب هیچ تفکر رسمی جایی نداشته باشد.

با این جمله از استاد شهید مطهری، سخن خود را پایان می دهم که" راه خدا از میان خلق می گذرد".

ارادتمند شما مردم فهیم ایران اسلامی به ویژه زنان و مردان شهر تهران

جلال یوسفی



تاریخ انتشار : 5 فروردین 1396, 02:51



» اخبار مرتبط:

  • کناره گیری یک نامزد اصلاح طلب به نفع کاندیدای اصولگرا درحوزه انتخابیه ممسنی ورستم تکذیب شد+متن بیانیه
  • احتمال کاندیداتوری فعال اصلاح طلب ممسنی تبار در انتخابات شورای شهرتهران
  • شرط ورود اصلاح طلبان به شوراها
  • واکنش منطقیان به انصراف بزرگواری از کاندیداتوری
  • اصلاح‌طلبان و فرصت طلایی انتخابات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟