مشروح اخبار


» موردی از بیماری تب کریمه کنگو در گچساران مشاهده نشده است



رئیس دامپزشکی گچساران گفت که تا کنون هیچ موردی از وجود و بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) در سطح شهرستان مشاهده نشده است.


موردی از بیماری تب کریمه کنگو در گچساران مشاهده نشده است

رئیس دامپزشکی گچساران گفت که تا کنون هیچ موردی از وجود و بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) در سطح شهرستان مشاهده نشده است.

دکتر امید افشاری نژاد در گفت وگو با راک نیوز افزود: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است که در دام هیچگونه علایم خاصی ندارد.

وی اظهار داشت: این بیماری از یک گونه کنه خاص که به دام منتقل می شود به وجود می آید که در انسان بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: این بیماری می تواند به دلیل استفاده ناصحیح و ذبح خارج از چرخه به انسان منتقل شود و اگر دامی به این کنه آلوده باشد در صورتیکه گوشت آن به صورت نیم پخته و یا خام استفاده شود و یا اینکه چاقویی که با آن ذبح دام انجام شده دست فرد توسط آن بریده شود، باعث ابتلای انسان به این بیماری می شود.

افشاری نژاد گروه در معرض خطر این بیماری را شاغلین در کشتارگاه ها، دامپزشک ها، فروشندگان گوشت و خانم خانه داری دانست که بدون استفاده از دستکش اقدام به پاک کردن و خرد کردن گوشت می کنند.

وی به مردم توصیه کرد که به هیچ وجه از گوشت گرم استفاده نکنند و در صورت ذبح دام، لاشه ی آن را به مدت 24 ساعت در سردخانه و یخچال نگهداری کنند که در این صورت گوشت تقریبا سالم سازی می شود.

رئیس دامپزشکی گچساران گفت: به همین دلیل است که به مردم توصیه می کنیم که گوشت را از فروشگاه های معتبر خریداری کنند و لاشه هایی را که ممهور به لیبل دامپزشکی هست، خریداری کنند.

وی به اقدامات دامپزشکی گچساران در خصوص پیشگیری از شیوع این بیماری اشاره کرد و افزود: ناظرین دامپزشکی در کشتارگاه ها به صورت مستمر حضور داشته و نظارت های لازم را قبل، حین و بعد از کشتار دارند که باعث می شود اگر دامی آلوده باشد، اجازه کشتار نداشته باشند.

افشاری نژاد اضافه کرد: همچنین دامپزشکی سالانه به صورت مستمر 2 بار در سال در فصل های بهار و پاییز اقدام به سم پاشی واحدهای دامی و دام ها برای مقابله با کنه ها می کند تا از تکثیر آنان جلوگیری به عمل آید.



تاریخ انتشار : 9 خرداد 1396, 07:54



» اخبار مرتبط:

  • تایید سلامت دام ها قبل و بعد از کشتار توسط دامپزشکی گچساران
  • کلاس آموزشی تب کنگو در بهبهان برگزار شد
  • 420هزار راس دام در گچساران علیه بیماری ها مایه کوبی شد.
  • واکنش معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان به خبرشیوه تب کنگو دراین شهرستان
  • مرگ جوانی در بوشهر براثر تب کنگو/هشدارهای دامپزشکی و علوم پزشکی به مردم+ عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟