مشروح اخبار


» 22اثر صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد به مرحله داوری دریافت نشان ملی راه یافت



معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 22 اثر صنایع دستی این استان به مرحله نهایی داوری برای دریافت نشان ملی راه یافت.

22اثر صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمدبه مرحله داوری دریافت نشان ملی راه یافت

 معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 22 اثر صنایع دستی این استان به مرحله نهایی داوری برای دریافت نشان ملی راه یافت.

پریسا راد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهارمین دوره داوری نشان ملی آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی کهگیلویه و بویراحمد با حضور چهار داور استانی و نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در یاسوج مرکز این استان برگزار شد.

وی افزود: 27 اثر صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت نشان ملی در مرحله پیش داوری انتخاب شد که از این تعداد، 22 اثر به مرحله نهایی داوری راه یافتند.

راد بیان کرد: انواع گلیم، زیورآلات سنتی، چرم‌دوزی و لباس محلی این استان از جمله هنرهای دستی بومی این منطقه محسوب می شوند که در این دوره مورد داوری قرار گرفتند. 

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از 22 اثر برگزیده، پس از داوری در مرحله استانی 10 اثر انتخاب شده و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور جهت دریافت نشان ملی ارسال می‌شوند. 

وی با اشاره به قدمت دیرینه تولید صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: احیای هنرهای منسوخ شده و رونق تولید در روستاها از مهم‎ترین برنامه‌های معاونت صنایع دستی است.

راد گفت: اعطای تسهیلات ارزان‌ قیمت به تولیدکنندگان، راه‎اندازی کارگاه‌‏ های تولیدی صنایع دستی و اعطای گواهینامه معتبر صنایع دستی به هنرمندان به منظور حمایت از هنرمندان این حوزه است.



تاریخ انتشار : 16 مهر 1396, 22:11



» اخبار مرتبط:

  • 6رشته صنایع دستی در گچساران منسوخ شده است
  • سه اثر صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد مهر اصالت یونسکو گرفت
  • اختصاص 19 فقره تسهیلات به کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی شهرستان کهگیلویه
  • 14 استان در نمایشگاه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد حضور خواهند داشت
  • هنرمندان استان فارس وکهگیلویه وبویراحمد در نمایشگاه صنایع دستی زنجان برتر شدند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟