مشروح اخبار


» سه اثر صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد مهر اصالت یونسکو گرفت



برای نخستین بار در کشور است که صنایع دستی مهر اصالت یونسکو را دریافت می‌کنند، گلیم فرش برجسته شاخص‌ترین صنعت دستی استان بود که مهر اصالت یونسکو را دریافت کرد.علاوه بر آن....

راک نیوز  :  علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور است که صنایع دستی مهر اصالت یونسکو را دریافت می‌کنند، اظهار کرد: گلیم فرش برجسته شاخص‌ترین صنعت دستی استان بود که مهر اصالت یونسکو را دریافت کرد.

وی افزود: کردک نمدی که نوعی لباس دخترانه است و گلیم با طرح و نقش سنتی که از هنرهای صنایع دستی استان است توانستند مهر اصالت سازمان جهانی یونسکو را دریافت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد استان را به لحاظ صنایع دستی غنی خواند و ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ صنایع دستی بدیع و دست بافته‌های هنرمندان صنایع دستی خود یکی از استان‌های کم نظیر در کشور است.

ایزدی نقش صنایع دستی را در کمک به اقتصاد یک منطقه بالا دانست و خاطرنشان کرد: قطعا حمایت از صنایع دستی منجر به رشد اقتصادی، افزایش اشتغالزایی و حتی جذب گردشگران صنایع دستی و سرمایه‌گذاران در این زمینه در استان می‌شود.

وی افزود: علاوه بر طبیعت‌گردی که بخشی از جذب توریست در این استان را بر عهده دارد، حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز گردشگران خاص خود را به استان جذب می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اشتغال‌زایی از موارد مهمی است که در مبحث حمایت از صنایع دستی محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: باید جاذبه‌های صنایع دستی استان را ارتقا دهیم و به کشور معرفی کنیم که این نیازمند حمایت مسئولین استان است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی بخشی از ابزارهای هویتی هر منطقه هستند، بیان داشت: باید برای حفظ این ابزارهای هویتی و ارتقای آن‌ها و معرفی صنایع دستی به ایران و جهان بیش از پیش تلاش شود.

ایزدی تاکید کرد: معرفی و ارتقای جاذبه‌های استان کمک زیادی به اقتصاد منطقه می‌کند.



تاریخ انتشار : 8 مهر 1391, 07:52



» اخبار مرتبط:

  • راه‌اندازی نخستین بازارچه دائمی صنایع‌دستی در یاسوج
  • راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی گردشگری و میراث فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گچساران منصوب شد
  • سفر دومیلیون و 500 هزار مسافرنوروزی به کهگیلویه و بویراحمد
  • فقط کهگیلویه وبویراحمد حضور نداشت/آقای مدیرکل لطفا جواب بدهید!!!!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟