مشروح اخبار


» از احداث لخته‌گير انگشتي تا پايان موفقيت آميز نصب مخزن مايع گير D-404در مجتمع سياه‌مكان شركت بهره‌برداري نفت و گاز گچساران



مديرعامل شركت بهره‌برداري نفت و گاز گچساران گفت: از احداث لخته‌گير انگشتي و پايان موفقيت آميز راه اندازي و وارد مدار شدن مخزن مايع گيرD-404  در مجتمع سياه‌مكان خبر داد.


از احداث لخته‌گير انگشتي تا پايان موفقيت آميز نصب مخزن مايع گيرD-404در مجتمع سياه‌مكان شركت بهره‌برداري نفت و گاز گچساران

مديرعامل شركت بهره‌برداري نفت و گاز گچساران گفت: از احداث لخته‌گير انگشتي و پايان موفقيت آميز راه اندازي و وارد مدار شدن مخزن مايع گيرD-404  در مجتمع سياه‌مكان خبر داد.

هوشنگ صیدالی در جمع خبرنگاران و در تشریح این کار عملیاتی که توسط کارکنان این شرکت صورت گرفته است اظهار کرد: لخته‌گیر انگشتی گاز ورودی به ‌ایستگاه فشار قوی سیاهمکان در طول سال‌های اخیر به دلیل وجود گاز ترش دچار آسیب‌های هیدروژنی شده است که توقف این لخته‌گیر در فرآیند تولید و تزریق تأثیر می‌گذاشت.

وی ادامه داد : با توجه به اینکه از مدار خارج شدن این لخته‌گیر موجب توقف‌های طولانی مدت ایستگاه‌های تقویت فشار ضعیف گاز، مجتمع گاز و گاز مایع 1300 ، ایستگاه فشار قوی وتزریق گاز سیاهمکان و از همه مهم تر موجب می‌شد تا این شرکت نتواند بخشی از خوراک پتروشیمی بندر امام را تأمین نماید و تمام این عوامل در برنامه‌های مصوب تولید تأثیر گذار بود.

مدیرعامل نفت گچساران با اشاره به این که تمامی این عوامل نشان از نقش و اهمیت همین لخته‌گیر است خاطر نشان کرد: از این رو به دلیل اهمیت موضوع پس از بررسی و هماهنگی‌های لازم و پیگیری‌هایی که انجام شد مقرر گردید با توجه به اینکه اجرای پروژه جدید به دلیل شرایط اقتصادی و زمان بر بودن آن در شرایط فعلی میسر  نیست از راهکاری موقت به جهت در مدار قرار گرفتن این لخته‌گیر استفاده کنیم.

صیدالی تصریح کرد: از این رو پیشنهاد استفاده از مخزن D-404 موقت و کوتاه مدت تا زمان اجرای پروژه اصلی توسط کارشناسان این شرکت مطرح شد که پس از بررسی و انجام مطالعات مهندسی با همکاری شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب این مخزن به ایستگاه فشار قوی و تزریق گاز سیاهمکان منتقل شد.

مدیرعامل نفت گچساران عنوان کرد: با انتقال این مخزن به سیاهمکان کار نصب آن به صورت ویژه انجام شد و سپس با تأمین بخشی از کالاهای مربوطه نسبت به تجهیز کردن آن اقدامات لازم صورت گرفت و با تلاش شبانه روزی کارکنان ادارات مختلف پروژه مربوطه اجرا گردید و مخزن لخته‌گیر جدید با موفقیت وارد مدار شد.



تاریخ انتشار : 19 مهر 1396, 12:09



» اخبار مرتبط:

  • سهم عمده ی نفت و گاز گچساران در تأمین درآمدهای اقتصادی کشور
  • صیدالی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران شد
  • 2 واحد نمکزدایی در گچساران بهره برداری می شود
  • مدیر عامل شرکت نفت و گاز گچساران: تولید نفت ایران ۱۵ هزار بشکه افزایش می یابد
  • مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران :خرید و راه‌اندازی تجهیزات مبارزه با آلودگی نفتی در رودخانه‌ها
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟