مشروح اخبار


» باند 6نفره حفاری غیره مجاز در دیشموک دستگیر شدند



رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه از شناسایی تیم 6 نفره حفاری غیرمجاز در بخش دیشموک خبر داد.

سیاوش زمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار راک نیوز در کهگیلویه اظهار داشت: بر اساس اطلاعات واصله مبنی بر احتمال حفاری در دیشموک موضوع در دستور کار یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: نیروهای یگان حفاظت با همکاری پاسگاه دیشموک، این افراد را قبل از شروع به کار حفاری غیرمجاز شناسایی و پس از انجام عملیات دستگیری آن‌ها را به مراجع قضایی تحویل دادند.

وی، با بیان اینکه تاکنون 82 باند سرقت اشیای عتیقه در شهرستان شناسایی و منهدم شده، گفت: طی 6 ماه نخست امسال 12 گروه گنج‌یاب شناسایی و دستگیر شدند.

زمان ضمن تشکر و همکاری نیروی انتظامی، مراجع قضایی و مردم در جلوگیری از دستبرد به میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: از این تیم یک دستگاه موتور برق، دریل تخریب، کتراک، ردیاب و چکش کشف و ضبط شد.

رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه با بیان اینکه حفاری با هر وسیله‌ای به قصد بدست آوردن اشیاء عتیقه و آثار تاریخی حرام است، اضافه کرد: در صورت مشاهده چنین جرایمی اداره میراث فرهنگی شهرستان قاطعانه با افراد متخلف و همچنین افرادی که اقدام به حمل و نقل، خرید و فروش و استفاده از دستگاه فلزیاب کنند برخورد خواهد داشت.



تاریخ انتشار : 6 آبان 1396, 18:53



» اخبار مرتبط:

  • دستگیری یک گروه حفاری اشیاء عتیقه در دیشموک
  • دستگیری باند متخلف حفاری اشیای عتیقه در ورودی شهرسوق +جزئیات
  • اعضای چهار باند حفاری غیرمجاز آثار باستانی در گچساران دستگیر شدند
  • یگان حفاظت میراث فرهنگی در حفاظت آثار تاریخی شهرستان کهگیلویه تلاش شبانه‌روزی دارند
  • تلاش نافرجام برای پیداکردن گنج در تنگ هیگون کهگیلویه!/دستگیری هفت متخلف
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟