مشروح اخبار


» تشریح عملکرد 6ماهه دامپزشکی شهرستان کهگیلویه



مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان کهگیلویه با ارائه گزارش شش ماهه نخست سال، عملکرد این اداره را تشریح کرد.

به گزارش راک نیوز ظهر امروز  کرم الله کیانی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار داشت: یکی از وظایف دامپزشکی تأمین سلامت فرآورده‌های خام دامی است که در این راستا هر ماهه طرح بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی توسط بازرسان و کارشناسان این شبکه اجرا می‌شود.

وی  به تشریح عملکرد 6 ماهه اداره دامپزشکی این شهرستان پرداخت و اظهار کرد: جهت پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دام، تعداد 479 هزار و یک مورد راس دام سبک و سنگین در شهرستان واکسینه شدند.

رییس اداره دامپزشکی کهگیلویه بیان کرد: از این مجموع 135 هزار و هفتصد و سی و هشت مورد واکسیناسیون آبله گوسفندی و بیش از 220 هزار راس دام واکسینه آبله بزی بوده است.

وی واکسیناسیون بروسلوز بره و بزغاله، تب برفکی گاو و گوساله و واکسیناسیون هاری را به ترتیب 62 هزار،11  هزار، و 997 مورد عنوان کرد.

کیانی هم‌چنین از واکسیناسیون بیش از 41 هزار راس دام نسبت به بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک خبر داد.

این مسئول در ادامه بازدید از اماکن عرضه مواد خام دامی شامل قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، مواد لبنی، ماهی ‌فروشی‌ها و رستوران‌ها را ممهور به مهر دامپزشکی دانست و افزود: طی این مدت بیش از پنج هزار مراکز عرضه مورد بازدید قرار گرفتند که از این مجموع 109 مورد غیربهداشتی بوده است.

کیانی مقدار فرآورده ضبط شده در سطح شهر را 815 کیلوگرم عنوان و خاطرنشان کرد: از این تعداد 123 مورد نمونه‌برداری و 165 مورد آزمایش بر آن‌ها انجام گرفت.



تاریخ انتشار : 9 آبان 1396, 03:04



» اخبار مرتبط:

  • رئیس دامپزشکی کهگیلویه گفت:کشف بیش از 4300 کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف درکشتارگاه دهدشت
  • 420هزار راس دام در گچساران علیه بیماری ها مایه کوبی شد.
  • مدیر دامپزشکی گچساران مطرح کرد:واکسیناسیون 757 هزار رأس دام علیه انواع بیماری در گچساران
  • 40 هزار کیلو فرآورده‌های غیربهداشتی در گچساران کشف شد
  • بیش از دو تن فرآورده دامی غیربهداشتی در گچساران کشف و ضبط شد
  • » اشتراک گزاری خبر



    نظرشما در مورد سیستم؟