مشروح اخبار


» راه اندازی 25 موکب از کهگیلویه و بویراحمد برای پذیرایی از زائران حسینی



معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست ستاد اربعین استان با بیان اینکه 25 موکب از استان برای پذیرایی از زائران حسینی راه اندازی شده است، اظهار داشت: از این تعداد 7 موکب در کشور عراق مستقر است و مابقی در مرزهای ایران پیش بینی شده است.

به گزارش راک نیوز:فتاح محمدی راهپیمایی اربعین حسینی را بهترین الگوی فرهنگی برای تبلیغ نهضت عاشورا عنوان کرد و افزود: تلاش شود امکانات و تجهیزات موکب های استان هم در مرزو هم در کشور عراق در خور شان زائران حسینی باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار و 450 خادم در این موکب‌ها به صورت تمام وقت به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

وی بیان کرد: تعداد 10 هزارو 589 نفر تاکنون برای اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد برای 9 هزارو 94 نفر ویزا صادر شده است.

محمدی با اشاره به تشکیل 9 کمیته در ستاد اربعین حسینی استان، تصریح کرد: تاکنون 97 درصد از مصوبات این کمیته ها اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی یک حرکت خودجوش جهادی است، عنوان کرد: راهپیمایی اربعین بهترین الگوی فرهنگی برای تبلیغ نهضت عاشورا است.

محمدی تاکید کرد: انتظار می رود  ضمن احترام به آداب و رسوم میزبان، تمام موازین قانونی کشور عراق را رعایت کرده و از اعزام غیرقانونی و بدون ویزا خودداری کنند تا مشکلاتی برای مسئولان ایرانی و عراقی ایجاد نشود.




تاریخ انتشار : 10 آبان 1396, 03:09



» اخبار مرتبط:

  • معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: نام نویسی از متقاضیان شرکت در آیین اربعین حسینی تا 16 آبان
  • زائران پاکستانی اربعین حسینی در موکب هیات رزمندگان اسلام شهرستان کهگیلویه پذیرایی شدند/تصاویر
  • بازداشت 300 زائر ایرانی اربعین در خاک عراق
  • همگام با عاشورائیان در حماسه اربعین حسینی: موکب طریقه الکربلا گچساران فعالیت خود را آغاز کرد
  • کهگیلویه و بویراحمد دارای 5 موکب در مرزهای ایران و عراق
  • » اشتراک گزاری خبر



    نظرشما در مورد سیستم؟