مشروح اخبار


» استاندارکهگیلویه وبویراحمد بودجه برای توسعه رشته های مهارتی و پژوهش سراهای استان اختصاص داد



استاندار کهگیلویه وبویراحمد برای سال 97 بودجه برای توسعه رشته های مهارتی و پژوهش سراهای استان اختصاص داد و گفت: باید پژوهش سراهای دانش آموزی استان متناسب با مزیت های هر منطقه راه اندازی شود.

به گزارش راک نیوز:علی محمد احمدی در هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه، شاخص دانش آموزان مشغول به تحصیل در رشته های مهارتی و کاردانش استان به نسبت سایر استان ها محدود است، افزود: توسعه متوازن هدایت تحصیلی دانش آموزان در استان ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه، پژوهش سراهای استان با محوریت اشتغال زایی به فعالیت بپردازند، ابراز  داشت: میزان کمبود فضا، تجهیزات و افراد متخصص در حوزه ها به صورت دقیق شناسایی و برای آسیب شناسی به حوزه استانداری ارائه شود.

احمدی افزود: انتظار می رود از ظرفیت رسانه ها به ویژه صدا و سیما در راستای ترغیب دانش آموزان و تشویق خانواده ها برای انتخاب رشته های فنی و حرفه ای استفاده شود.

استاندار گفت: زمینه مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان پیش از انتخاب رشته در سطح مدارس استان فراهم شود و آموزش و پرورش بیش از پیش به این موضوع اهتمام ورزد.

استاندار با تاکید بر اینکه، تب کاذب و گرایش غیراصولی دانش آموزان به برخی رشته های غیرفنی از جمله علوم تجربی از زوایای مختلف مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد، افزود: طبق برنامه ششم توسعه نسبت دانش آموزان به رشته های فنی باید حدود 50 درصد برسد واکنون در کشور 35 و در استان حدود 30 درصد است.

احمدی بیان کرد: البته تلاش اداره کل آموزش وپرورش استان در این راستا و ظرف چهار سال گذشته مثبت بوده و حدود هشت درصد به میانگین دانش آموزان رشته های فنی و کار و دانش افزوده است.

وی ابراز داشت: گرایش دانش آموزان و خانواده ها در استان نسبت به رشته های فنی و حرفه ای رو به کاهش بوده که این خود زنگ خطری برای کاهش میزان قبولی ها در کنکور و نگرانی خانواده هاست. 

احمدی به اعزام دانش آموزان به سفرهای راهیان نور اشاره کرد و افزود: نظارت در اعزام کاروان راهیان نور ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه اعزام دانش آموزان زیرپوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی از محل بودجه استانی پرداخت می شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان گفت: حضور جدی مدیران در شوراهایی که عضو آن هستند، ضروری است و از حضور کارشناس و معاون مربوطه بدون دلیل موجه جلوگیری می شود.

استاندار بیان کرد: انتظار می رود، آموزش و پرورش رشته های کاربردی و موردنیاز به ویژه در حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان را دایر کند.

احمدی، خواستار بررسی کارشناسی و دقیق وضعیت اردوگاه ها و فضاهای فرهنگی استان شد و افزود: پس از بررسی های لازم تمهیدات مورد نیاز در این راستا اندیشیده شود.



تاریخ انتشار : 22 آبان 1396, 12:45



» اخبار مرتبط:

  • نام نويسي دانش آموزان تا 15 تير
  • دانش آموزان نخبه كهگیلویه وبویراحمد شناسایی می شوند
  • دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد کوتاه قدتراز سایر استان ها!
  • کسب 8 رتبه توسط معلمان و دانش آموزان کهگیلویه وبویراحمدی در طرح پرسش مهر
  • آموزش پیشگیری از اعتیاد برای 3000دانش آموز گچسارانی
  • » اشتراک گزاری خبر



    نظرشما در مورد سیستم؟