مشروح اخبار


» جشنواره منطقه هفت «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» در گچساران به کار خود پایان داد



جشنواره منطقه هفت «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری»، که از 6 تا 8 دی ماه 96 در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، شامگاه جمعه، با تجلیل از نفرات برتر و عوامل اجرایی در گچساران به کار خود پایان داد.


جشنواره منطقه هفت «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» در گچساران به کار خود پایان داد

جشنواره منطقه هفت «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری»، که از 6 تا 8 دی ماه 96 در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، شامگاه جمعه، با تجلیل از نفرات برتر و عوامل اجرایی در گچساران به کار خود پایان داد.

به‌گزارش راک نیوز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد،در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: امروزه غذا به‌عنوان یکی از عناصر ویژه گردشگری مورد توجه قرار گرفته و با توجه به غذاهای سنتی و بومی‌محلی هر منطقه، آن منطقه تبدیل به مقصد گردشگری می‌شود.

محمود باقری اظهار داشت: استقبال بی‌نظیر مردم از جشنواره ”سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری“ در گچساران باعث ثبت لحظه‌های به‌یادماندنی در این استان شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری جشنواره ”سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری“، که برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است، توانسته باشیم میزبان خوبی برای این جشنواره باشیم و در سال‌های آینده شاهد حضور استان‌های بیشتری در چنین مراسم‌هایی در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز امیدواری کرد که جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» در کهگیلویه و بویراحمد آغازی برای توسعه گردشگری در بخش‌های مختلف این استان باشد.

تجلیل از نفرات برتر جشنواره

هم‌زمان با برگزاری آیین اختتامیه جشنواره منطقه هفت «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» کهگیلویه و بویراحمد (با حضور استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان ، فارس و کهگیلویه و بویراحمد) نفرات برتر حوزه‌های واحدهای پذیرایی، آشپزها و آشپزهای هر استان معرفی و تجلیل شدند.

در این جشنواره، اقامتگاه بوم‌گردی اجاق سید کریم، حسن آباد، باغ دراز و خانه دایی به‌عنوان واحدهای بوم‌گردی برتر استان فارس معرفی شدند.

در بخش غرفه داران استان چهارمحال و بختیاری از واحد بوم‌گردی دورک اناری،رستوران سلامت و غرفه خوراک های سنتی بلداجی تجلیل شد.

در بخش غرفه داران استان کهگیلویه و بویراحمد از اردوگاه تفریحی کوه گل،اقامتگاه بوم گردی غریب و اقامتگاه بوم گردی رئیس تقدیر شد.

همچنین در بخش تقدیر از آشپزهای برتر محمدرضا شیرازی ،سیده میترا کوچک زاده،فاطمه صفایی ، احسان ابریشمی(از استان فارس)،هاجر داورپناه،فروغ زابلی زاده،شادی محمدی(از استان کهگیلویه و بویراحمد)،نگار مبینی دهکردی،ماندانا میرزاخانی،ثریا کریمی(از استان چهارمحال و بختیاری)،نیما زندیان،مینو مرادی و مهری فرازمند (از استان لرستان)تجلیل شدند.
غرفه بنوشکه گچساران و هتل جهانگردی یاسوج به عنوان غرفه های ممتاز دومین جشنواره ' سفره ایرانی ، فرهنگ گردشگری' منطقه 7 کشور معرفی شدند.

در بخش دیگری از این مراسم نیز از داوران جشنواره، غرفه‌داران، عوامل اجرایی، هنرمندان و گروه‌های موسیقی آیینی و مسئولان و مدیران‌کل میراث‌فرهنگی استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان ، فارس و کهگیلویه و بویراحمد تقدیر به‌عمل آمد.

دومین جشنواره ' سفره ایرانی ، فرهنگ گردشگری' منطقه 7 کشور با هدف احیا و فرهنگ سازی غذای بومی و منطقه ای به مدت سه روز با حضور شرکت کنندگانی از استان های چهارمحال و بختیاری، لرستان ، فارس و کهگیلویه و بویراحمد در گچساران برگزار شد.
جشنواره منطقه هفت «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» در گچساران به کار خود پایان داد
جشنواره منطقه هفت «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» در گچساران به کار خود پایان داد



تاریخ انتشار : 8 دی 1396, 19:11



» اخبار مرتبط:

  • برگزاری دومین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری منطقه هفت کشور در گچساران
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سفره ایرانی درشیراز
  • با حضور ۴ استان کشور،جشنواره "سفره ایرانی فرهنگ گردشگری" در گچساران آغاز شد
  • 14 اقامتگاه بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود
  • افتتاح 5 اردوگاه تفریحی و رفاهی کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟