مشروح اخبار


» آیا می دانید بیشترین حوادث در شیراز در چه مناطقی رخ می دهد؟



مهندس فرخ زاده رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در خصوص آمار عملیات ها ی یک هفته گذشته در مناطق 11گانه شهری خاطر نشان کرد:

طبق آمار بدست آمده منطقه یک و چهار به ترتیب پر حادثه ترین و منطقه یازده و هفت کم حادثه ترین مناطق شهر شیراز به شمار می آیند.*

 

به گزارش خبرنگار حوادث راک نیوز از شیراز ؛ مهندس فرخ زاده رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در خصوص آمار عملیات ها ی یک هفته گذشته در مناطق 11گانه شهری خاطر نشان کرد: منطقه یک با 32 مورد عملیات پر حادثه ترین و منطقه یازده با 5 مورد کم حادثه ترین مناطق شهری می باشند، لازم به ذکر است به طور میانگین در طول یک ماه منطقه یک شهرداری 200 مورد حادثه حریق و امداد  و منطقه یازده 70 مورد حادثه را در پی دارد.

با توجه به آمار حوادث در یک هفته گذشته منطقه یک شهرداری شیراز 8 عملیات حریق و 12 عملیات امداد و نجات و منطقه یازده فقط 5 عملیات امداد را در بر داشته است.

مهندس فرخ زاده افزود: با توجه به مساحت تقریبی 4235 هکتار منطقه یک شهرداری نسبت به  مساحت 1160 هکتاری منطقه یازده و همچنین وجود اماکن پر جمعیت و پرتردد از جمله مراکز خرید، شهرک ها و مجتمع ها، بیمارستان ها و درمانگاه های مهم  و ... در منطقه یک، این آمار منطقی و قابل قبول می باشد.

لازم به ذکر است با توجه به حساسیت این منطقه ایستگاه 20 واقع در بلوار شاهد، ایستگاه 2 در خیابان ملاصدرا و 4 در فرهنگ شهر حوادث این محدوده شهری را پوشش می دهند.

رئیس سازمان آتش نشانی اضافه کرد: با مقایسه آمار حوادث در ماه ها و سال های گذشته، به نظر می رسد کارهایی (چه بسا مؤثر ) که در قسمتهای آموزش و پیشگیری در  هر منطقه انجام شده است، تاثیری بسیار زیادی را در کاهش تعداد آتش سوزی ها و حوادث دیگر و کاهش خسارات در هر آتش سوزی داشته است که این مسأله کاملا مشهود است . یعنی قبلا در هر عملیات خاموش کردن آتش خسارات بیشتری ( آسیب دیدن کل منزل یا هر گونه تصرف,سوختن کل لوازم , تخریب سقف و...) مشاهده می شد اما هم اکنون در هر عملیات خسارات کمتری مانند آسیب دیدن اتاق یا قسمتی از منزل ولوازم آن مشاهده می شود.  

 



تاریخ انتشار : 13 دی 1396, 15:15



» اخبار مرتبط:

  • لامپ رشته ای دریک منزل مسکونی درشیراز آتش به پاکرد
  • حریق گسترده یک منزل مسکونی به دلیل بازی کودکان با کبریت
  • اقدام به خودکشی مرد جوانی که درشیراز از کمپ ترک اعتیاد فرار کرده بود
  • مهمترین حوادث شیراز:از به دام انداختن مار افعی و مار عروس در منازل مسکونی تا غرق شدن مردشیرازی در استخر آپارتمان و خانه ای که اتوآن را به اتش کشید!
  • بازی کودک با کبریت خانه ای را درشیراز به آتش کشید!+جزئیات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟