مشروح اخبار


» نخستین همایش پیشگیری از سرطان در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود



رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نخستین همایش "شناخت و پیشگیری از سرطان" در یاسوج خبر داد.


اورنگ ایلامی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با همکاری موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان نور مرکز یاسوج، نخستین همایش شناخت و پیشگیری از سرطان در یاسوج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت برای عموم در این همایش آزاد است، عنوان کرد: این همایش با شعار " سرطان با خود مراقبتی و امید قابل پیشگیری و درمان است" اجرایی می‌شود که امیدوارم بتوانیم گامی برای کاهش افراد مبتلا به این بیماری برداریم.

ایلامی ابراز کرد: همایش "شناخت و پیشگیری از سرطان" هشتم بهمن‌ماه ساعت 9 تا 11:30 دقیقه در سالن دکتر کنعانی واقع در پردیس آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج جنب بیمارستان امام سجاد(ع) برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد سرطان‌های گوارشی را شایع‌ترین نوع سرطان در این استان دانست و افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی، حوادث رانندگی و سرطان از جمله دلایل اصلی مرگ و میر در استان است.

ایلامی با بیان اینکه آمار ابتلا به سرطان به ویژه سرطان دستگاه گوارش در این استان بالا و نگران کننده است، ادامه داد: سرانه مصرف نمک و غذاهای دودی در استان بالاتر از نرم جهانی بوده و همین مسئله سلامت مردم را به خطر انداخته  و باید تغییر سبک زندگی و عادات غذایی مردم تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه سرطان سینه، معده، کولورکتال و تخمدان شایع‌ترین سرطان‌ها در استان است، تصریح کرد: کم تحرکی، مصرف دخانیات، تغذیه ناسالم و مصرف الکل، چهار عامل اصلی خطر ایجاد کننده سرطان در افراد بوده، که با خود مراقبتی و تشخیص زود هنگام سرطان می‌توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد.

ایلامی سرطان پستان، معده، کولورکتال و تخمدان را شایع‌ترین سرطان‌ها در بین زنان استان عنوان کرد و گفت: شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان نیز معده، کولورکتال، مثانه، پروستات و مری است.
منبع/تسنیم



تاریخ انتشار : 7 بهمن 1396, 12:58



» اخبار مرتبط:

  • سرطان‌های شایع در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شدند
  • خانم های جوان بخوانند
  • زایمان اول در سنین بالای 35 سالگی احتمال سرطان سینه را افزایش می دهد
  • سرطان معده سومین عامل مرگ و میر در کهگیلویه و بویراحمد
  • متخصصان سرطان شناسی با یافته های تازه درمورد سرطان روده بزرگ در شیراز آشنا شدند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟