مشروح اخبار


» سرطان معده سومین عامل مرگ و میر در کهگیلویه و بویراحمد



رضا چمن عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی ایران با تاکید بر این که امروز هرچه داریم به برکت خون شهدا است و ما همه مدیون آن عزیزان هستیم گفت: امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه آن‌ها در عرصه‌های مختلف باشیم.


خبرگزاری فارس: سرطان معده سومین عامل مرگ و میر در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر این‌که عوامل موثری در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشت، گفت: مهمترین عامل مباحث فرهنگی است که موفقیت در تمامی عرصه‌ها جز با روحیه شهادت‌طلبی و انقلابی‌گری امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان این‌که امکانات موجود با دوران اوایل انقلاب متفاوت است و امروزه حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، گفت: در دوران انقلاب تنها رشد و توسعه را نداشتیم بلکه در بسیاری از شاخص‌ها به نسبت سنوات گذشته پیشرو بودیم که ارتقاء فرهنگ و ارزش‌ها باورهای زیادی را می‌طلبد از این‌رو نباید به آنچه داریم اکتفاء کنیم.

چمن خاطرنشان کرد: امروزه باید با عقلانیت، تدبیر و تلاش بیشتر ادامه داد و در راستای شاخص‌های موثر و گویا حرکت کنیم ترسیم راه روشن دانشگاهیان در این خصوص بسیار مهم و موثر است که باید راه را برای توسعه و ارتقاء بیشتر دانشگاهیان فراهم کرد.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود به شیوع انواع سرطان اشاره کرد و گفت:سرطان‌های معده، کبد، پوست، سینه و پروستات در کهگیلویه و بویراحمد به مرز هشدار رسیده است که باید جامعه را نسبت به این بیماری‌ها آگاه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان کرد: به لحاظ آمار و ارقام سرطان جزء سومین علل مرگ و میر شایع در کشور که گاهی موقع در کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص داده است.

وی علل افزایش سرطان‌ها را مصرف بی‌رویه مواد غذایی چرب و شور بیان کرد و افزود: این امر باعث افزایش سرطان‌های روده بزرگ و معده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیشترین مرگ و میرها را مربوط به سرطان معده دانست و ابراز داشت: سرطان معده بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی و سوانح و حوادث شایع‌ترین علل مرگ و میر در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با تاکید بر این‌که در بحث بومی‌سازی راه کارهای پیشگیری را در دستور کار قرار دادیم، گفت: در بحث درمان یک سوم سرطان‌ها به شرط زودرس و زودهنگام قابل علاج و درمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خاتمه با تاکید بر این که 8 تا 15 بهمن‌ماه هر سال را با نام هفته مبارزه به سرطان نامگذاری شده است، گفت: شعار این هفته  اصلاح باورها و راه مبارزه با سرطان است.




تاریخ انتشار : 16 بهمن 1392, 08:12



» اخبار مرتبط:

  • متخصصان سرطان شناسی با یافته های تازه درمورد سرطان روده بزرگ در شیراز آشنا شدند
  • زایمان اول در سنین بالای 35 سالگی احتمال سرطان سینه را افزایش می دهد
  • افزایش مبتلایان به ایدز در کهگیلویه و بویراحمد
  • بیماریهای قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در کهگیلویه وبویراحمد
  • عوامل خطر در سرطان سینه را بشناسید
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟