مشروح اخبار


» در دی ماه سالجاری؛ انجام بیش از 2 هزار ماموریت توسط اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد



رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، آماری یک ماهه از ماموریت های اورژانس 115 استان ارائه داد.

به گزارش راک نیوز وبه نقل از روابط عمومی مرکز اورزانس و فوریت های پزشکی استان، جلال پوران فرد به تعداد ماموریت های انجام شده توسط اورژانس 115 در دی ماه سالجاری اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 526  ماموریت در یک ماه گذشته انجام شد که از این تعداد هزار و 375 ماموریت شهری و و هزار و 151 ماموریت جاده ای بوده است.

وی بیان کرد: 394 ماموریت حوادث غیر مرتبط با حمل و نقل و 534 ماموریت حوادث مرتبط با حمل و نقل بوده که نسبت به ماه قبل یعنی آذر ماه روند افزایشی داشته است.

پوران فرد مصدومان مرتبط با حوادث حمل و نقل را 685 مورد عنوان و گفت: از این تعداد مصدوم 231 مورد شهری و 203 مورد جاده ای بوده است و مصدومان غیر مرتبط با حمل و نقل نیز 199 مورد، که  طبق آمار نسبت مصدومان حوادث مرتبط با حمل و نقل کاهش و غیر مرتبط با حمل  و نقل افزایش داشته است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان، افزود: در دی ماه  گذشته 28 نفر دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند که نسبت به ماه قبل کاهش داشته و تعداد مصدومان سایر مسمومیت ها نیز 100 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه در آذر ماه 3 نفر دچار غرق شدگی شدند، گفت: در دی ماه هیچ مورد غرق شدگی گزارش نشد.

وی تصریح کرد: تعداد احیای قلبی یا CPR های انجام شده در این ماه 5 مورد بوده که احیای قلبی سه نفر موفقیت آمیز بود و به بیمارستان منتقل شدند.

پوران فرد به تعداد فوت شدگان در اثر حوادث غیر تصادفی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: یک نفر در حین انتقال و 31 نفر نیز قبل از رسیدن آمبولانس در حوادث غیر تصادفی جان خود را از دست دادند که 19 نفر در حوادث شهری و 12 نفر جاده ای بوده است.

وی در پایان ابراز داشت: در فوریت های تصادفی نیز در این یک ماه 3 نفر قبل از رسیدن آمبولانس فوت کردند که نسبت به ماه قبل کاهش داشته است.



تاریخ انتشار : 10 بهمن 1396, 12:24



» اخبار مرتبط:

  • فوریت های پزشكی گچساران رتبه برتر استانی را كسب كرد
  • تولد هفتمین نوزاد در آمبولانس‌های 115 کهگیلویه و بویراحمد
  • نجات مرد 25 ساله غرق شده از مرگ حتمی درباشت
  • تصادفات جاده ای و رشد 15 درصدی
  • دو برادر در رودخانه بشار یاسوج غرق شدند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟