مشروح اخبار


» معاون اقتصادی استاندار: بهره برداری و کلنگ زنی 152 طرح اقتصادی در استان/ توسعه صادرات غیرنفتی یکی از اولویت های اصلی در کهگیلویه و بویراحمد است



جعفر گوهرگانی شامگاه شنبه در ویژه برنامه نگاه روز شبکه استانی دنا با تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: از مجموع 370 پروژه و طرح تعداد 152 طرح با اعتبار 856 میلیارد و 931 میلیون ریال اقتصادی هستند.

به گزارش راک نیوز معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این تعداد 146 مورد با اعتبار 698 میلیارد ریال افتتاح و 6 طرح با اعتبار 857 میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.

وی با تاکید بر اینکه تولید و اشتغال دو اولویت دولت دوازدهم است، گفت: با بهره برداری از این طرح های اقتصادی برای 725 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

گوهرگانی با بیان اینکه سامانه بهین یاب با هدف اختصاص تسهیلات رونق تولید راه اندازی شده است، عنوان کرد: مسئولان حوزه اقتصادی استان تمام تلاش خود را برای فعال شدن واحدهای راکد و نیمه فعال به کار می گیرند.

وی افزود: سعی می کنیم تمامی واحدهای سرمایه گذاری در خود شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر شوند.

گوهرگانی با بیان اینکه طرح های اقتصادی مطلوبی برای استان پیش بینی شده است، عنوان کرد: یکی از دغدغه های اصلی ما اجرای این طرح ها و کمک به پیشرفت فیزیکی طرح های نیمه تمام است.

معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد: بیش از 6 مورد شرکت وابسته به نفت و پتروشیمی در استان وجود دارد که باید از ظرفیت های موجود و تلاش جهادی برای بهره برداری از این پروژه ها استفاده کرد.

وی راه اندازی فاز دوم کارخانه آجر دهدشت و 4 مورد صنایع وابسته به نفت و گاز در گچساران را از مهم ترین طرح های اقتصادی استان عنوان کرد.

گوهرگانی بر تشکیل شرکت های توسعه صادرات غیرنفتی در استان تاکید کرد و گفت: امید است تا 2 سال آینده با راه اندازی چند شرکت توسعه صادرات غیرنفتی از خام فروشی محصولات تولیدی استان جلوگیری شود.

وی یکی از برنامه های اصلی حوزه معاونت اقتصادی استانداری را پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت به استان عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار تصریح کرد: در بسیاری از بخش های صنعتی باید زیرساخت ها فراهم شود و بدون شک با ایجاد صنایع تبدیلی بخش خصوصی نیز آرامش بیشتری برای سرمایه گذاری و تولید در استان دارند.

وی با بیان اینکه دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه اشتغال و تولید در کشور حمایت می کند، گفت: ایجاد اشتغال پایدار روستایی با پرداخت تسهیلات یکی دیگر از سیاست های دولت برای گسترش اشتغال در جامعه است.



تاریخ انتشار : 15 بهمن 1396, 05:13



» اخبار مرتبط:

  • معاون اقتصادی: زیرساخت های صادرات غیرنفتی باید در استان فراهم شود
  • معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: 2102 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر به استان اختصاص یافت
  • استاندارکهگیلویه و بویراحمد: تقویت زیرساخت ها و جذب سرمایه گذار زمینه توسعه اقتصادی را فراهم می کند
  • تاسیس ۳ صندوق توسعه کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد
  • دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد موظف به ارائه گزارش 3 و 6 ماهه شدند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟