مشروح اخبار


» مدیر کل امور بانوان : زمینه های کار آفرینی برای زنان استان فراهم می شود



مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ارتقای فرهنگ خوداشتغالی و کارآفرینی با هدف کاهش نرخ بیکاری در استان با مشارکت بانوان محقق وشدنی است و به همین منظور در تلاشیم تا زمینه‌های کارآفرینی برای زنان استان فراهم شود.

به گزارش راک نیوز: آذر صفایی در نشست شورای مشارکت امور بانوان و خانواده فرمانداری‌های شهرستان‌های 8 گانه استان در فرمانداری لنده، افزود: دولت برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در حوزه زنان بخصوص در روستاها و مناطق عشایری تدابیر و برنامه های ارزنده ای دارد که نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر بانوان می باشد. 

وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) در شرایطی که انحطاط اخلاقی تمام لایه‌های جامعه را در برگرفته بود با رهبری تمام عیار و تحت توجهات حق تعالی و با مشارکت، همفکری، رشادت و از جان گذشتگی کلیه اقشار طبقات و گروه‌های اجتماعی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی با تبریک ایام الله دهه فجر، عنوان کرد: انقلاب اسلامی شأن و منزلت زنان و مردان را در جامعه احیا کرد و امروز شاهد جایگاه اعتلای معنوی برای زنان در جامعه اسلامی هستیم.

صفائی تصریح کرد: زنان مسلمان ایرانی با الگو گرفتن از حضرت فاطمه زهرا (س) علاوه بر تربیت فرزندان و تحکیم بنیان خانواده در تمامی زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حضور فعال و مشارکت جدی دارند.

مسئول امور بانوان استانداری، تربیت نسل‌ها را وظیفه اصلی بانوان دانست و گفت: زنان توانمند می‌توانند نسل توانمند را تربیت کنند و باید شرایطی ایجاد شود که زنان بتوانند ظرفیت‌های خود را نمایش دهند.

وی تصریح کرد: زنان این استان که دارای عقبه عشایرنشین هستند با رعایت اصل خودباوری و کارهای‌های گروهی به دنبال جایگاه واقعی خود در جامعه هستند.

صفایی تاکید کرد: ما از نسل زنان شیردلی هستیم که زودتر از خورشید بیدار شده اند و حاصل عمرشان فرزندان فرهیخته‌ای است که امروزه در رده‌های مدیریت ملی قرار گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه، زنان باید برای حضور در سمت‌های اجرایی آموزش ببینند، اظهار داشت: بدون شک آموزش زنان نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده دارد.

مدیرکل اموربانوان بیان کرد: سمن‌ها ظرفیت بالایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند و می‌توان با آسیب شناسی در خصوص معضلات جامعه بخشی از مشکلات را در قالب اتاق فکر برطرف کنند.

 صفایی با تاکید بر اینکه، کارآفرینی بخشی از مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف می‌کند، گفت: نباید استخدام دولتی هدف بانوان باشد و کارآفرینی و خوداشتغالی باید مورد توجه بانوان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بدون شک پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به بانوان باید در اولویت کاری دولت قرار گیرد و با این اقدامات زمینه مشارکت اقتصادی بانوان و خودکفایی آنان ایجاد می شود.

بازدید از دو کارگاه مشاغل خانگی، دیدار با خانواده شهید کریمی و نشست با بانوان کارآفرین شهرستان لنده  از جمله برنامه‌های مدیرکل اموربانوان استانداری به مناسبت دهه فجر در سفر به شهرستان لنده بود.



تاریخ انتشار : 16 بهمن 1396, 08:25



» اخبار مرتبط:

  • لزوم حمایت صندوق توسعه ملی از زنان کارآفرین کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید معاون توسعه روستایی ریاست‌جمهوری از نمایشگاه توانمندی‌های زنان کهگیلویه و بویراحمد
  • یک کهگیلویه وبویراحمدی جوان ترین مدیرکل ایران معرفی شد+عکس
  • 600 تعاونی محلی زنان کارآفرین در کشور ساماندهی شدند
  • غلامرضا تاجگردون: تعاونی و کانون‌های کارآفرینی زنان در گچساران ایجاد می‌شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟