مشروح اخبار


» کمک 1،5میلیارد ریالی مردم کهگیلویه وبویراحمد به بازسازی عتبات عالیات



رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیاردو 500 میلیون ریال نذورات مردمی امسال برای بازسازی عتبات عالیات در استان جمع‌آوری شد.


فرج‌الله نظر پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار راک نیوز افزود: یک میلیارد و 300 میلیون ریال از کمک های مردمی امسال این استان برای بازسازی عتبات عالیات به صورت نقدی و بقیه طلاجات است.
وی بیان کرد: این کمک ها برای بازسازی عتبات عالیات در کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین و سامرا هزینه می شود.
وی گفت: 45 خادم از استان به صورت داوطلبانه در طرح های بازسازی کربلا و نجف در قالب 2 گروه به مدت 2 ماه به عتبات عالیات اعزام شده اند.
نظرپور ابراز کرد: مردم می توانند برای هر سهم در صحن حضرت فاطمه (س) حرم حضرت علی (ع) در نجف 30 میلیون ریال و در کربلای معلی برای صحن عقیله بنی هاشم (س) 40 میلیون ریال پرداخت کنند.
نظرپور گفت: 25 موکب پذیرایی از زائران اربعین از سوی مجموعه نیکوکاران و دستگاه‌های اجرایی این استان در مسیر زائران تا نجف اشرف امسال برپا شد که مردم این استان بیش از 80 میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی برای کمک به زائران امام حسین (ع) پرداخت کردند.
وی تصریح کرد: بیش از سه میلیون نفر از زائران اربعین در این موکب ها امسال پذیرایی شد.
ساخت صحن و سرای حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع) در شهر نجف اشرف از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در حال اجرا بوده و پیش بینی می‌شود تا یک سال آینده به اتمام برسد.
مساحت این صحن و سرا 220 هزار مترمربع بوده که حدود 90 هزار مترمربع آن زیارتی است.
مطالعات توسعه حدفاصل خیمه گاه، تل زینبیه و حرم امام حسین (ع) انجام شده و عملیات اجرایی آن نیز در سال 95 از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور اغاز شد و هم اکنون در حال گودبرداری است.
ستاد بازسازی عتبات و پشتیبانی عراق در سال 1382 به همت جمعی از دوستداران اهل بیت (ع) و متخصصان ، معتمدان و خیران، با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری برای توسعه اماکن مقدس عراق تشکیل گردید.



تاریخ انتشار : 6 اسفند 1396, 14:05



» اخبار مرتبط:

  • اطلاعیه ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان لنده جهت جذب و اعزام نیرو به نجف اشرف+متن
  • معاون امور استانهای ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد: احداث 150 پروژه بزرگ در عتبات عالیات
  • ساخت نیروگاه بزرگ نجف اشرف ازمحل کمک های مردمی
  • ساخت نیروگاه بزرگ نجف اشرف ازمحل کمک های مردمی
  • توزیع 25 هزار پاکت کمک به بازسازی عتبات عالیات بین دانش آموزان و فرهنگیان گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟