مشروح اخبار


» پدرچشم پزشکی ایران، چشمانش برای همیشه بسته شد



پروفسور علی‌اصغر خدادوست، چهره‌ ماندگار علمی فارس و ایران، فوق تخصص و جراح چیره‌دست چشم پزشکی و پیوند قرنیه، به علت ایست قلبی دارفانی را وداع گفت .

پروفسور علی‌اصغر خدادوست، چهره‌ ماندگار علمی فارس و ایران، فوق تخصص و جراح چیره‌دست چشم پزشکی و پیوند قرنیه، به علت ایست قلبی دارفانی را وداع گفت .
به گزارش راک نیوز از شیراز ؛ "علی اصغر خدادوست" در سال ۱۳۱۴ در شیراز متولد شد. دبستان و دبیرستان را در شیراز پشت سر گذاشت و به عنوان آموزگار در دبستان داوری داراب مشغول به کار معلمی شد. در سال ۱۳۳۳ در امتحان ورودی دانشکده پزشکی شیراز شرکت کرد و با درجه ممتاز بین داوطلبان پذیرفته و در این دانشکده مشغول به تحصیل شد. دوره 6 ساله پزشکی را با درجه ممتاز پشت سر گذاشت و پس از یک سال گذراندن دوره دستیاری چشم و گوش و حلق و بینی در بیمارستان نمازی دانشگاه شیراز در سال ۱۳۴۱ برای گذراندن دوره تخصصی در ایالات متحده انتخاب شد. پدرچشم پزشکی ایران به عنوان نخستین و تنها دستیار خارجی در بخش چشم پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز (Johns Hopkins) در سال 1341 پذیرفته و در دوران سه ساله دستیاری به عنوان بهترین دستیار مرکز چشم پزشکی ویلمر شناخته شد.
او در این دوران علاوه بر تحصیل در دانش‌های بالینی به طور فعال مشغول پژوهش در دانش‌های پایه بود و مقاله‌های بسیاری در مجله‌های گوناگون به چاپ رسانید و در سال 1346 نخستین پیوند موفقیت آمیز قرنیه به دست این جراح در ایران انجام شد.
دکتر خدادوست پس از پایان دوران تحصیل باوجود پیشنهاد و خواست دانشگاه جان هاپکینز عازم ایران شد و تا سال 1359 در بخش چشم پزشکی دانشگاه شیراز مشغول فعالیت بود.
دکتر خدادوست استاد چشم پزشک دانشگاه های آمریکا و یکی ازچشم‌پزشکان ایرانی معروف در عرصه بین‌المللی است که در چندین بیمارستان معروف به عمل و پژوهش در مورد مشکلات قرنیه چشم می‌پردازد. وی دارای کرسی پیوند قرنیه در ایران و آمریکاست و علاوه بر ارتقای سطح تخصصی پیوند قرنیه در جهان، خدمات ارزنده ای به پیشرفت علم چشم پزشکی در ایران عرضه کرده است.



تاریخ انتشار : 19 اسفند 1396, 14:30



» اخبار مرتبط:

  • تجلیل یونسکو از خدمات "پرفسور خدادوست "به بشریت+عکس
  • دکتر ملک حسینی » رییس انجمن پیوند اعضای خاور میانه شد
  • فراخوان برای همایش نکوداشت نخبه کهگیلویه و بویراحمدی از سوی بنیاد نخبگان استان فارس
  • دکتر ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران/کهگیلویه و بویراحمد در اهدا عضو ، جزء 5 استان برتر کشور
  • اهداء عضو یک مادر در کهگیلویه و بویراحمد حیات بخش شش بیمار نیازمند شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟