مشروح اخبار


» معاون استاندار: برخورد با حاملان اسلحه در آیین های عروسی کهگیلویه وبویراحمد تشدید شود



معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی در استان برخورد با حاملان اسلحه در انظار عمومی به ویژه در آیین های عروسی و عزاداری ها را تشدید کنند.


سید محمد کاظم نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار راک نیوز اظهار داشت: البته رسانه ها و دستگاه های فرهنگی نیز نسبت به تقبیح و جلوگیری از رواج این سنت خطرناک، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی کنند.
وی تصریح کرد: به‌رغم ممنوعیتی که برای تیراندازی در عروسی‌ها وجود دارد و جرم بودن حمل اسلحه در این گونه مراسم ها اما همچنان این فرهنگ ناصحیح در برخی مواقع مجالس عروسی و شادی مردم کهگیلویه و بویراحمد را به عزا تبدیل می‌کند.

وی ابراز داشت: در حالی که یکی از حساسیت‌ها و اولویت‌های جدی دستگاه قضایی مربوط به مساله تیراندازی در عروسی ها و عزاداری‌ها در این استان است به‌رغم هشدارها و برخورد نیروی انتظامی هنوز حوادث ناگواری در این زمینه بوجود می آید.

روز گذشته تیراندازی در یک مراسم عروسی در دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه یک نفر را به کام مرگ کشاند و 2 تن را نیز زخمی کرد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد پیش تر به ایرنا گفته بود: رابطان قضایی با حاملان هر نوع اسلحه اعم از مجاز و غیرمجاز و به هر طریقی در انظار و اماکن عمومی، عروسی‌ها و یا مراسم عزاداری به‌شدت برخورد و اقدام به ضبط اسلحه فرد خاطی کنند.

غلامرضا مزارعی افزود: کمترین اغماض و سهل انگاری در این زمینه قابل توجیه از سوی دستگاه قضایی نیست و باید با این گونه افراد که به هر نحوی سبب ایجاد اضطراب و حس ناامنی در جامعه می‌شوند برخورد قاطع صورت گیرد.

به گفته سردار مهدی انصاری فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در یک سال گذشته افزون بر 50 نفر در زمینه تیراندازی و حمل سلاح در عروسی‌ها دستگیر و ضمن توقیف اسلحه راهی زندان شده‌اند.



تاریخ انتشار : 6 فروردین 1397, 11:13



» اخبار مرتبط:

  • تیراندازی در مراسم عروسی در دهدشت حادثه آفرید
  • عروسی با طعم خون در شهرستان بهمئی / رسم غلط تیراندازی در عروسی کشته داد!
  • مرگ مادر داماد در جشن عروسی باشلیک گلوله..
  • کشته شدن یک جوان ،عروسی را به عزاتبدیل کرد!
  • تیراندازی در عروسی منجر به مرگ یک کودک شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟