مشروح اخبار


» 10 نفر در بویراحمد با گاز منواکسید کربن مسموم شدند



رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت:10 نفر در آبشار یاسوج و سرگچینه دشتروم از توابع شهرستان بویراحمد با منواکسید کربن مسموم شدند.


جلال پوران فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار راک نیوز افزود: درساعت 2 و 30 دقیقه بامداد امروز یک زن 48 ساله در چادر مسافرتی در آبشار یاسوج دچار مسمومیت با گاز زغال شد که به بیمارستان انتقال یافت.

رئیس مرکز حوادث وفوریتهای پزشکی استان تصریح کرد : در ساعت 4 و 52 دقیقه بامداد دوشنبه خبری مبنی بر مسموم شدن 9 نفر با گاز زغال در سرگچینه دشتروم گزارش شد.

پوران فرد ابراز کرد:در پی اعلام این خبر نیروهای اورژانس به محل اعزام شدند و پس از امداد و نجات اولیه درمانی لازم پنج نفر درمان سرپایی و چهار نفر به بیمارستان امام سجاد یاسوج منتقل شدند.

براساس آمار پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 تعداد هشت نفر و سال 1394، 9 نفر در اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.

در همین مدت نیز 25 نفر دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شدند که با رسیدن به موقع اورژانس 115، درمان و در صورت نیاز به بیمارستان منتقل شدند.

سال گذشته یک هزار و 112 مورد مسمومیت در حوزه‌های مختلف در مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده که 232 مورد آن مسمومیت با گاز منواکسیدکربن بوده است.
در هنگام گازگرفتگی نخستین اقدام برای امدادرسانی انتقال بیمار به هوای آزاد، سبک کردن لباس‌ها و گزارش به اورژانس است.
260 نیروی عملیاتی در قالب 39 پایگاه زمینی، 2 پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتورولانس فعالیت خواهند کرد.



تاریخ انتشار : 6 فروردین 1397, 11:18



» اخبار مرتبط:

  • گاز گرفتگی چهار نفر از اعضای یک خانواده در لوداب بویراحمد
  • مسمومیت ۴۸ نفر با گاز منوکسیدکربن در امامزاده مختار(ع) یاسوج
  • 4 نفر در روستای چنارستان سفلی دچار گاز گرفتگی شدند
  • نوروز امسال 221 نفر در تصادفات جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد زخمی شدند
  • در دی ماه سالجاری؛ انجام بیش از 2 هزار ماموریت توسط اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟