مشروح اخبار


» 500مورد کالیبراسیون دستگاه مرجع در شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران انجام شد



مسئول کالیبراسیون شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران از انجام بیش از 500 مورد کالیبراسیون دستگاه مرجع در اداره نگهداری و تعمیرات این شركت در سال 96 خبرداد.


500مورد کالیبراسیون دستگاه مرجع در شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران انجام شد

مسئول کالیبراسیون شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران از انجام بیش از 500 مورد کالیبراسیون دستگاه مرجع در اداره نگهداری و تعمیرات این شركت در سال 96 خبرداد.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی این شرکت، علی جعفری با اشاره به برنامه ریزی انجام شده مطابق استانداردهای مدیریتی استقراریافته در شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران وروش اجرایی کالیبراسیون، تجهیزات پایش و اندازه گیری در کارخانجات و واحدهای عملیاتی شناسایی و پس از ثبت سوابق کالیبراسیون در سامانه نت (نگهداری و تعمیرات)اظهار کرد: در راستای صحه گذاری بر اجرای کالیبراسیون دستگاه های عملیاتی وکمک به پایش فرآیند تولید،کلیه تجهیزات مرجع شناسایی و پس از طی مراحل مناقصه توسط یکی از شرکت های واجد شرایظ  ودارای گواهی نامه از سازمان استاندارد وتحقیقات صنعتی ایران کالیبره وپس ازاخذ گواهینامه های مربوطه در سامانه نگهداری وتعمیرات (نت)ثبت می گردد.

وی افزود: در برنامه کالیبراسیون دوره ای تجهیزات مرجع در سال 96 تعداد 500 دستگاه در قالب نیمه اول ودوم سال کالیبره وجهت انجام فرآیند پایش واندازه گیری  تجهیزات فرآیندی مورد استفاده قرارگرفته اند.

جعفری تصریح کرد: با توجه به ارتباط عملکرد صحیح دستگاه های اندازه گیری با تولید صیانتی شرکت، کالیبراسیون تجهیزات مرجع و تطابق اندازه گیری های انجام شده با استانداردهای بین المللی ضروری است.

مسوول کالیبراسیون شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران  ادامه داد: در تمامی سیستم های مدیریت ، کنترل تجهیزات اندازه گیری،آزمون، تست و یا به عبارت دیگر کالیبراسیون بخش مهمی را به خود اختصاص داده است،به طوری که بدون استقرارواجرای یک نظام کالیبراسیون موثر در سازمان ،بسیاری از موارد دیگر را نمی توان به اجرا در آورد و یا حداقل به نتایج آنها اعتماد نمود.

جعفری با بیان اینکه،کالیبراسیون فقط ارائه گواهینامه و برچسب زدن نیست، بلکه اعتبار بخشیدن به تمام اندازه گیریهایی است که درواحدهای صنعتی انجام می گیرد اظهار داشت: باید بدانیم کالیبراسیون، یعنی درستی، اعتماد و اطمینان، همخوانی، وحدت و رسیدن به مقدار واقعی کمیت.

جعفری خاطر نشان کرد: به منظور کنترل صحت و دقت پارامترهای مترولوژیکی دستگاه ها و وسایل سنجش و اندازه گیری تمامی تجهیزات، نیازمند کالیبراسیون دقیق و دوره ای تجهیزات مرجع در جهت حفظ عملکرد بر اساس استانداردهای تعریف شده هستیم.

مسوول کالیبراسیون شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران   با بیان اینکه بدون انجام کالیبراسیون، از هیچ ابزار اندازه گیری نتیجه درستی حاصل نمی شود، اضافه کرد: هر دستگاهی باید براساس ویژگی های فنی وشرایط فرآیندی مورد نیاز سازمان تحت آزمون و ارزیابی دقیق قرار می گیرد.

وی  در پایان از مدیرعامل شرکت ،مدیران وروسای ادارات وکلیه همکاران وکارشناسان به خاطر نگاه سیستمی به مقوله کالیبراسیون تشکر وقدردانی نمودند.



تاریخ انتشار : 19 فروردین 1397, 04:32



» اخبار مرتبط:

  • گواهینامه سامانه های مدیریتی HSEQ شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تمدید شد
  • ساخت 70 مجموعه اقلام صنعتی در نفت و گاز گچساران در یک سال گذشته
  • 2 واحد نمکزدایی در گچساران بهره برداری می شود
  • برکناری همزمان3 مدیر در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران
  • مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران :خرید و راه‌اندازی تجهیزات مبارزه با آلودگی نفتی در رودخانه‌ها
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟