مشروح اخبار


» استاندار کهگیلویه و بویراحمد: دولت دوازدهم دغدغه توسعه روستاها را دارد



استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از دغدغه های مهم دولت دوازدهم توسعه و پیشرفت روزافزون روستاها و مناطق عشایری نقاط مختلف کشور از جمله این استان است و در همین راستا نیز از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.


به گزارش راک نیوز "علی محمد احمدی عصر سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: امسال دولت 120 هزار میلیارد ریال برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستایی اختصاص داده که سهم این استان 2 هزار و 140 میلیارد ریال است.
وی افزود: تخصیص این میزان اعتبار با وجود مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات در کشور بیانگر همت جدی دولت برای محرومیت زدایی از روستاها و کمک به توسعه آنهاست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این اقدام شایسته دولت بستر لازم را برای ایجاد اشتغال پایدار و ارائه خدمات زیرساختی در روستاهای کشور و استان فراهم کرده و سبب کاهش مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها می شود.
احمدی عنوان کرد: باید از این فرصت مهم برای کمک به توسعه همه جانبه روستاها کهگیلویه و بویراحمد استفاده مناسب شود.
وی با اشاره به تلاش های ارزنده سال های اخیر برای اجرای طرح های عمرانی، زیربنایی و رفاهی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: هزینه اجرای طرح های حوزه راه، آب، برق و گاز در این استان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی استان بالاتر از متوسط کشوری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نظارت بیشتری بر طرح های اشتغال روستایی این استان در راستای ایجاد اشتغال پایدار، رونق تولید و بهبود وضعیت اقتصادی روستائیان استان شود.
جعفر گوهرگانی اظهار داشت: تخصیص اعتبارات اشتغال روستایی تا حد قابل ملاحظه ای منجر به جهش اقتصادی در روستاهای کمتر توسعه یافته کهگیلویه و بویراحمد می شود و کاهش مهاجرت به شهرها را نیز به دنبال دارد.
وی به ظرفیت های متعدد مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های کشاورزی، دامپروری، پرورش طیور و آبزیان و کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: سال 1393 تاکنون 70 طرح در حوزه های مختلف بخش کشاورزی از جمله پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار و پرواربندی بره، گوساله و گاوشیری در نوبت دریافت تسهیلات بانکی برای افتتاح و آغاز به کار هستند.
گوهرگانی بیان کرد: اشتغالزایی این تعداد طرح نیمه تمام حدود یک هزار نفر و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و افتتاح آنها نیز بین 500 تا 600 میلیارد ریال است.
وی عنوان کرد: انتظار می رود که معاونت توسعه روستایی و دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری شرایط را برای پرداخت این میزان تسهیلات فراهم کرده و بانک های عامل کشور و کهگیلویه و بویراحمد نیز همکاری لازم را انجام دهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سهم سال 1396 استان در زمینه تسهیلات اشتغال روستایی یک هزار و 70 میلیارد ریال بوده که از این میزان تاکنون 535 میلیارد ریال ابلاغ شده است.
پروانه نیک مرام اظهار داشت: تاکنون 194 طرح با اشتغالزایی یک هزار و 401 نفر و به مبلغ 657 میلیارد ریال تصویب و برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد معرفی شده است.
وی افزود: در بحث اشتغال فراگیر سهم سال گذشته کهگیلویه و بویراحمد 2 هزار و 100 میلیارد ریال بوده که تاکنون 277 میلیارد ریال با اشتغالزایی 926 نفر مصوب و برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل این استان ارسال شده است.
نیک مرام بیان کرد: سهم سال 1396 کهگیلویه و بویراحمد در بحث مشاغل خانگی 100 میلیارد ریال بوده که از این میزان 60 میلیارد ریال ابلاغ شده است.
وی عنوان کرد: از 60 میلیارد ریال ابلاغی 22 میلیارد و 900 میلیون ریال به 900 طرح اشتغالزایی مصوب و ارسالی به بانک های عامل پرداخت شده است.
نیک مرام ابراز داشت: این طرح های اشتغالزایی در زمینه های صنایع دستی، بوم گردی، صنایع تبدیلی، بسته بندی مواد غذایی، پرورش دام و طیور صنعتی، پرورش گیاهان دارویی و تولید محصولات گلخانه ای بوده است.
وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد بر اساس ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه تصویب طرح ها و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی رتبه پنجم کشور و در بحث اشتغال فراگیر در جایگاه نهم کشور قرار گرفت و در مجموع نیز مقام هفتم کشور را به خود اختصاص داد.



تاریخ انتشار : 29 فروردین 1397, 04:43



» اخبار مرتبط:

  • 2140 میلیارد ریال به اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
  • معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: 2102 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر به استان اختصاص یافت
  • پرداخت 280 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح اشتغالزای روستایی کهگیلویه و بویراحمد به بانک‌ها معرفی شدند
  • کهگیلویه و بویراحمد جزو ضعیف ترین استان های کشور در جذب اعتبارات اشتغالزایی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟