مشروح اخبار


» فرماندار کازرون برکنار شد/"علوی" اولین قربانی اعتراضات اخیر کازرون



«سید کمال علوی» فرماندار شهرستان کازرون که از  روز پنج شنبه  بیست ویکم مرداد ماه سال 95 کار خود را تحت این عنوان شروع کرده بود، بدنبال حوادث و اتفاقات اخیر کارزون که در نهایت منجر به کشته شدن 3 تن از هموطنان مان شد، با حکم وزیر کشور از کار کنار گذاشته شده و جای خود را به...

به گزارش راک نیوز از شیراز ؛ «سید کمال علوی» فرماندار شهرستان کازرون که از  روز پنج شنبه  بیست ویکم مرداد ماه سال 95 کار خود را تحت این عنوان شروع کرده بود، بدنبال حوادث و اتفاقات اخیر کارزون که در نهایت منجر به کشته شدن 3 تن از هموطنان مان شد، با حکم وزیر کشور از کار کنار گذاشته شده و جای خود را به «داریوش دهقان» فرماندار سابق شهرستان کوار داد.

پس از آنکه کازرون در روزهای پایانی اردیبهشت ماه شاهد اعتراضات مردمی بود که هدف از برگزاری این اعتراضات جلوگیری از تجزیه این شهر عنوان شد، اتفاقات تلخی در سومین شهر پرجمعیت استان فارس رخ داد که از جمله آن می توان به از دست رفتن سه نفر از هموطنان مان و زخمی شدن برخی معرتضان اشاره کرد که البته در بین خساراتی هم به برخی از اموال عمومی وارد شد.

در حکم رحمانی فضلی خطاب به «داریوش دهقان» فرماندار جدید کازرون آمده است: به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد استاندار محترم فارس به سمت فرماندار شهرستان کازرون منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب وظایف مصوب در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای "مدظله العالی" موفق باشید. دهقان پیش از این فرماندار شهرستان کوار بود.
به گزارش راک نیوز ؛ طی هفته های گذشته جدی ترین چالش در استان فارس اعتراض مخالفان و موافقین تجزیه کازرون بود که چهارشنبه بیست‌وششم اردیبشهت در کازرون به خیابان ریختند و مخالفت خود را با سردادن شعارهای تند نشان دادند. در پی به آتش ‌کشیده‌شدن یکی از مقرهای پلیس کازرون، برای نخستین‌بار اعتراضات این شهرستان به خشونت کشیده شد. دامنه اعتراضات و درگیری‌ها تا جایی پیش رفت که اخبار حاکی از کشته‌شدن سه نفر در جریان این درگیری‌ها حکایت می کرد؛ موضوعی که امام جمعه این شهر هم آن را تائید کرد.

هفدهم مرداد سال گذشته بود که «حسین رضازاده» رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده کازرون در مجلس،  خبر داد که موضوع طرح تشکیل شهرستان جدید کوه‌چنار به تأیید رسیده است. کوه‌چنار ترکیبی از کوه‌مره نودان و چنارشاهیجان (قائمیه) است که دو شهر از توابع کازرون هستند. شهرستان تازه‌تأسیس قرار بود از پیوستن بخش‌های چنارشاهیجان (قائمیه)، کوه‌مره نودان، بیشاپور، دشت برم و امامزاده سیدحسین تشکیل شود. این طرحی 20ساله است که همراهی چنارشاهیجانی‌ها را به همراه دارد؛ چراکه این شهر در مسیر ارتباطی فارس، خوزستان و کهگیلویه‌وبویراحمد قرار داشته؛ اما محروم است. مردم منطقه تصور می‌کنند با جداشدن از کازرون می‌توانند در مسیر توجه و توسعه قرار بگیرند.

بااین‌حال، مسئولان استان فارس سعی کرده‌اند تا نشان دهند مانع از اجرای این طرح خواهند شد. محمد پژوهش‌جهرمی، معاون سیاسی-امنیتی استانداری فارس، هم با اعلام اینکه ارتقای یک یا چند بخش به معنی جداسازی آن مناطق از کشور و ایجاد مرزهای جدید و غیرقابل‌دسترس نیست، گفته است که «در مسئله جداشدن دو بخش از شهرستان کازرون و ایجاد شهرستان کوه‌چنار هم این موضوع وجود دارد؛ اما برخی افراد از بی‌اطلاعی مردم سوءاستفاده کرده و آدرس غلط می‌دهند. دشت چوگان، شهر تاریخی بیشاپور، امامزاده سیدحسین و دهستان انارستان جزء لاینفک شهرستان کازرون هستند».



تاریخ انتشار : 8 خرداد 1397, 18:23



» اخبار مرتبط:

  • تجمع اعتراضی مردم در مخالفت با تقسیم شهرستان کازرون / تشکیل شهرستان جدید به نام «کوه چنار»
  • درگیری در کازرون با7 کشته وزخمی/ به آتش کشیدن مقر پلیس
  • ماجرای تجزیه شهرستان کازرون ادامه دارد ؛تنش این‌بار در قائمیه
  • واکنش فرماندار کازرون به تجمعات امروز در مرکز این شهرستان :ایجاد شهرستان جدید در حد حرف است
  • تشییع پیکرقربانیان حوادث کازرون برگزار گردید+ عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    • علي

    • 9 خرداد 1397 07:13
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    فرماندار کازرون استوار ميمندي است نه علوي اصلاح شود
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟