مشروح اخبار


» هر کس می‌گوید نمی‌توانم یا نمی‌خواهم قانون را اجرا کنم کنار برود



هنوز هم مجلس در رأس امور است. این اعتبار را خودتان حفظ كنید/ اینکه كسی فکر کند اگر الان این حرف را بزنم دوره‌ی دیگر رأی نمی‌آورم بسیار زشت و از ضعف‌های مهم یك نماینده است.

اعضای فراكسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی، صبح پنج‌شنبه 30/6/91 با مرجع عالیقدر آیت الله صافی گلپایگانی دیدار كردند.
به گزارش ایلنا، در ابتدای این دیدار، حجج اسلام و المسلمین آقایان ابوترابی و آشتیانی، گزارشی از اوضاع اقتصادی كشور و نیز برنامه‌های این فراكسیون ارائه دادند. آیت الله صافی در ادامه بیاناتی خطاب به نمایندگان مجلس  اظهار کرد:
حضرات علما و روحانیون در مجلس کم هستند، درست است. این کمبود است. این لباس و این وضعیت خودش یک پیامی دارد. باید از نظر كمیت، حضور روحانیّت متعهد در این‌گونه مراكز بیشتر شود.

وی افزود: روحانیونی که در این مراکز قرار می‌گیرند، مردم توقع بیشتری دارند كه حمایت از دین و محرومان كنند و وظایفی را که به عهده دارند بهتر و بیشتر انجام دهند. كسانی که آنجا هستند مثل این است که از طرف کل روحانیت حضور دارند و باید در دفاع از دین، سنت‌های اسلامی و احكام الهی حضور فعال داشته باشند.

نماینده باید مصلحت كل كشور را در نظر بگیرد

مرجع تقلید شیعه اضافه کرد: مسائل نماینده مجلس هم فقط مربوط به یک شهر نیست. همان‌طور که در قانون اساسی هست، هر نماینده‌ای، نماینده‌ی كشور است و باید مسائل کل مملکت را در نظر بگیرد. نمایندگی مجلس شخصی، شهری و منطقه‌ای نیست، باید مملکت را طوری اداره كرد که همه مردم بهره‌مند شوند نه یك منطقه و شهر خاص.

آنجایی كه باید حرف بزنید سكوت جایز نیست


آیت الله صافی گلپایگانی گفت: عمده مطلب این است که نمایندگان؛ چه روحانیت و چه دیگران، مأموریت و مسئولیت سنگینی را که قبول کرده‌اند، متوجه باشند که اگر جایی یک حرفی باید زده شود و سكوت كنند، مسئول هستند و آنجایی هم که نباید بگویند و حرف زیادی بزنند مسئول هستند. بارها عرض كرده‌ام كه بلندشدن و نشستن‌های یك نماینده گرچه به ظاهر آسان است، ولی مسئولیت مشكل و سنگینی است. باید این قیام و قعودها حساب کرده باشد.

مجلس باید در رأس امور باشد


استاد حوزه تاکید کرد: باید این مجلس همان‌طور که فرمودند در رأس امور است، در رأس امور باشد و به همه‌ی جهات مملکت اشراف و نظارت داشته باشد. در همه جهات و همه مسائل، مجلس می‌تواند و باید نظارت داشته باشد و جلوی خلاف قانون را بگیرد. البته خود نمایندگان باید این شأن و مقام مجلس را در درجه اول حفظ كنند و به اعتبار مجلس لطمه‌ای نزنند.

هر كس می‌گوید من نمی‌توانم یا نمی‌خواهم قانون را اجرا كنم باید كنار برود


وی افزود: هیچ‌کس نباید به خود اجازه بدهد كه از قانون تخطی کند. مرحوم امام رحمة الله علیه در دو موضوع خیلی به قانون مقید بودند یکی آن وقتی که قضیه‌ی شهادت مرحوم رجایی و با هنر اتفاق افتاد. همان وقت طوری شده بود كه مدیریت مملکت مختل شد. از طرف ایشان، به بنده تلفن کردند که آقا می‌فرمایند شما می‌توانید کاری کنید یا من از اختیارات خودم استفاده كنم. بنده با آقایان شورای نگهبان آن مشكل را به همان صورت قانونی حل کردیم.
یک وقت دیگری هم می‌خواستند نیروهای سه‌گانه برای سپاه تأسیس کنند. باز هم جلسه‌ای تشکیل شد و بنده و کسانی دیگر كه آنجا بودیم پیش‌نویسی درست كردیم وتصویب شد که بر حسب قانون اساسی آن کار بلامانع تشخیص داده شد.
ایشان بسیار مواظب بودند که قانون اساسی جا بیفتد و مردم و كسانی که در رأس هستند خودشان به قانون احترام بگذارند و هر کجا دیدند جلویشان قانون است توقف کنند.
به هر صورت مسأله این است که همه باید در مقابل قانون مطیع باشیم. هر کس هم بگوید من نمی‌توانم قانون را اجرا کنم باید کنار برود نه اینکه بگوید من قانون را نمی‌خواهم یا نمی‌توانم.

با وجود تورم و گرانی بسیار، مردم به خاطر اسلام ایستاده‌اند


مرجع تقلید شیعه ادامه داد: مسأله‌ی مهمی كه تذكر دادید همین مسأله اقتصاد است. موضوع کمی نیست. اگر اقتصاد یک مملکت بهم بخورد، مطالب دیگر هم متزلزل می‌شود. همین‌طور که عرض کردم باید همه نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند مخصوصاً روحانیت باید اشراف كاملی به مسائل اقتصادی داشته باشد که این اقتصاد با مشکلات و فشارهایی كه است و اگر بیشتر هم باشد، بتوانیم سر پای خودمان باز هم بایستیم.

گرانی و تورم برای مردم سخت و مشکل است


گرانی و تورم برای مردم سخت و مشکل است و نمی‌شود تحمل کرد. با این وجود این مردم شریف تحمل می‌کنند، و انصافاً تحملی که در مردم هست جامعه‌ی ما را جامعه‌ی برجسته‌ای كرده است. این را كم نگیرید و قدردان این مردم عزیز و شریف باشید؛ اینهایی كه در هر صحنه‌ای كه لازم باشد حضور پیدا می‌کنند، البته همه این‌ها هم برای این جهت است كه مردم می‌خواهند اسلام و احكام اسلامی بیاید و حاكم باشد.

شجاعت ویژگی‌ مهم یك نماینده است


آیت لله صافی تصریح کرد: احساس ضعف و عدم شجاعت برای یك نماینده بسیار خطرناک است. اینکه كسی فکر کند اگر الان این حرف را بزنم دوره‌ی دیگر رأی نمی‌آورم بسیار زشت و از ضعف‌های مهم یك نماینده است.
نماینده باید حرفش این باشد كه من اینجا آمده‌ام تا دین، احكام الهی و قانون اساسی حفظ شود و اگر اینها را حفظ نکنم، نمایندگی را می‌خواهم چکار کنم؟

حفظ همه جهات به خصوص جهات اسلامی از وظایف مهم نمایندگان است


وی درباره مسئله حجاب افزود: اینها نباید به مرور زمان ضعیف بشود. اختلاط زن‌ها و مردها به صورتی كه امروز ترویج می‌شود این خلاف است. مسأله‌ی حجاب نیز مسأله‌ی مهمی است. خدا رحمت کند مرحوم آیت الله العظمی آقای گلپایگانی ره می‌فرمودند: در زمان پهلوی اوضاع خیلی سختی بود. یک نفر بی‌سواد نفهم مثل رضاخان را پیدا کردند در ایران و در ترکیه مصطفی کمال را و در افغانستان امان الله خان را كه درباره كشف حجاب اقدام كنند. ولی الحمدلله این وضعیت برگشت.
انقلابی كه شد و شهدایی که ما دادیم، همه‌ برای همین بود که احكامی، مانند حجاب حفظ شود. حالا این حجاب را سبک می‌كنند. شما خودتان ببینید کجاها احكام مقدس اسلام را سبك می‌کنند و از کجاها شروع می‌شود؟! نمی‌خواهم همه حرف‌ها را بگویم. خودتان مواظب باشید.

روحانیت مجلس با اتحاد و همفكری در حل مشكلات مردم بكوشند


مرجع تقلید شیعه در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم شما عزیزان روحانی که به عنوان نماینده روحانیت در مجلس شورای اسلامی حضور دارید همه این مطالب مورد نظرتان باشد و با اتحاد و همفکری بتوانید تصمیمات مهمی بگیرید و مشكلات مردم و مملكت را حل نمایید.
عمده این است که نمایندگان اولاً ‌این مسئولیتی را که بر عهده دارند بزرگ بدانند و ثانیاً باید مطالبی را كه متوجه باشند تا این مملکت در مسیر صحیح جلو برود مواظب باشند، كه اگر این طور نباشد نظام آن‌طور که باید، استقرار پیدا نمی‌کند.
انشاء الله خداوند بر توفیقات شما بیافزاید و آن‌طور که مورد رضای امام زمان علیه السلام است، بر عزت و عظمت انقلاب اسلامی در همه جهات افزوده شود.




تاریخ انتشار : 31 شهریور 1391, 21:23



» اخبار مرتبط:

  • موضع اخیر سیدحسن آقا جلوی توطئه علیه بیت امام را گرفت
  • احمدی نژاد: نمایندگان مجلس منتخب 30درصد مردمند/رئیس‌جمهور نماد اراده ملی است!
  • آقای احمدی​نژاد سند به مجلس برده است. حقش بوده!
  • سخنان مطهری را نباید جدی گرفت
  • روحانیت همیشه بدانند مردم انقلاب کردند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟