مشروح اخبار


» پاکسازی ورودی شهر دهدشت از وجود زباله توسط دوستداران محیط زیست/تصاویر



دوستداران محیط زیست ورودی دهدشت را از زباله، نخاله و پسماندها پاکسازی کردند.

به گزارش راک نیوز به نقل از خبرگزاری فارس،ورودی‌های شهر به عنوان منظرگاه‌های مهم بوده و بیانگر سیمای شهری است، بنابراین توجه و حساسیت نسبت به نظافت مبادی ورودی در شخصیت‌بخشی به شهر اثرگذار است.

ریختن زباله، نخاله‌های ساختمانی و سایر پسماندها در مبادی ورودی دهدشت اقدام زشت از سوی کسانی است که دغدغه زیست محیطی ندارند و هنوز با فرهنگ شهرنشینی بیگانه هستند.

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی «نه به پلاستیک»جمعی از فعالان و دوستداران محیط زیست عصر امروز ورودی دهدشت از مسیر طولیان را پاکسازی کردند.

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس و پرسنل محیط زیست، سمن فعال بلادشاپور و تعدادی از نیروهای مردمی و خدمات شهرداری در این برنامه حضور داشتند.


با وجود پاکسازی مداوم ورودی طولیان اما متاسفانه هر روز شاهد منظره زشت ایجاد شده بوسیله حصار زباله و نخاله‌هایی است که در این مکان پراکنده شده است.

رها کردن زباله‌های پلاستیکی،نخاله‌های ساختمانی و حتی زباله‌های خانگی توسط برخی شهروندان نه تنها آلودگی محیط زیست و چشم‌انداز ناهمگون با محیط شهری را در خود دارد بلکه سبب بروز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی هم می‌شود.

جای سوال است چرا برخی نسبت به شهر خود باید چنین بی‌اعتنا باشند و اسباب نابودی محیط زیست را با دست خود فراهم کنند؟و چرا نباید نگاهمان به آینده شهر، نگاه پیشرفت و توسعه باشد؟

روح‌الله عزیزی در گفت‌وگو با فارس در مورد اجرای طرح پاکسازی ورودی دهدشت گفت: این برنامه به مناسبت هفته محیط زیست اجرا می‌شود و می‌توان از ان به عنوان راهکار ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و تشویق مردم به نظافت محیط شهری است.

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه، افزود: در هفته محیط زیست برنامه‌های دیگری از جمله نصب سطل‌های تفکیک زباله از مبدا در شهر، توزیع 300 تا 400 عدد کیسه‌ پارچه‌ای با آرم و لوگوی زیست محیطی بین خانوارها اجرا خواهد شد.

اسفندیار برخه هم با بیان اینکه محدوده خدمات شهری از این ورودی تا ایرانخودرو است، گفت: بارها به کمک سازمان مردم نهاد و حتی مسؤولان ورودی شهر از زباله و سایر پسماندها پاکسازی شده اما با گذشت کمتر از یک هفته دوباره به روال قبل برمی‌گردد.

شهردار دهدشت، افزود: مردم باید خود را در قبال محیط زیست، شهر و طبیعت مسؤول بدانند و از ریختن زباله خودداری کنند.

علیرضا خوشونژاد مسؤول سمن بلادشاپور با بیان اینکه اعضای این سمن تاکنون در بیش از 50 برنامه پاکسازی شرکت داشته‌اند، گفت: زیباسازی فضای شهر به کمک نقاشی و رنگ‌آمیزی از جمله برنامه‌های ما است.

خوشخونژاد، گفت: به همین منظور کمپین زیباسازی فضای شهری توسط سمن بلادشاپور تشکیل شده و تاکنون به خوبی پیش رفته است.

کاش همه خود را در برابر حفظ محیط زیست و محیط زندگی مسؤول بدانیم.



تاریخ انتشار : 20 خرداد 1397, 06:33



» اخبار مرتبط:

  • جمع آوری 10 تن زباله در دو منطقه گردشگری و تفریحی گچساران
  • همدلی برای پاکسازی مسیر های ورودی شهر از زباله های شهری+تصاویر
  • میزان زباله تولیدی دهدشت نسبت به جمعیت این شهر بالا است
  • قلات گناوه توسط دوستداران محیط زیست پاکسازی شد+تصاویر
  • رئیس حفاظت محیط زیست گچساران مطرح کرد:ارائه آموزش‌های حفاظت محیط زیست در مدارس متوسطه گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟