مشروح اخبار


» تحقق وعده مدیرکل راه و شهرسازی كهگيلويه وبويراحمد /در آستانه 15 سالگی پل سوم بشار زیر بار ترافیک می رود+جزییات



مدیرکل راه و شهرسازی استان كهگيلويه وبويراحمد با بیان اینکه آهنگ پیشرفت عملیات اجرایی پل سوم بشار یاسوج شتابان شده،اظهار داشت: تا چند روز آینده به میمینت عید سعید فطر این پل زیر بار ترافیک می رود.


تحقق وعده مدیرکل راه و شهرسازی كهگيلويه وبويراحمد /در آستانه 15 سالگی پل سوم بشار زیر بار ترافیک می رود+جزییات

مدیرکل راه و شهرسازی استان كهگيلويه وبويراحمد با بیان اینکه آهنگ پیشرفت عملیات اجرایی پل سوم بشار یاسوج شتابان شده،اظهار داشت: تا چند روز آینده به میمینت عید سعید فطر این پل زیر بار ترافیک می رود.

 به گزارش راک نیوز،محمدعلی علیمردانی در بازدید از روند اجرایی طرح پل سوم بشار اظهار داشت:  براساس وعده ای که به مردم داده ایم با توجه ویژه دولت در زمینه تامین اعتبار و شتاب بخشی به روند کار،این پل تا روز عید سعید فطر به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به ترافیک بالای شهر یاسوج به ویژه در ایام تعطیلات گفت: با بهره برداری از باند اول این پل بخشی از ترافیک شهر یاسوج کاهش پیدا می کند.

علیمردانی با اشاره به اینکه کار زیرسازی و آسفالت باند اول این پل و رمپهای آن به اتمام رسیده است، گفت: پیش از بهره برداری، کار ایمن سازی آن با نصب علائم ایمنی، خط کشی و دیوارهای جداکننده به اتمام می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی كهگيلويه وبويراحمد با بیان اینکه همزمان با بهره برداری از باند اول این پل عملیات اجرایی باند دوم آن متوقف نمی شود افزود:تلاش می شود در صورت تامین اعتبار به موقع و لازم باند دوم آن تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

گفتنی است با بهره‌برداری از پل سوم بشار ترافیک در سطح شهر یاسوج بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

پیش‌تر برای عبور از رودخانه بشار و ارتباط با دشت سررود جنوبی، روستاهای اقماری و مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد تنها دو پل در جنوب شهر یاسوج احداث شده که یکی به مسیر رفت و دیگری به مسیر برگشت اختصاص دارد.

شهر یاسوج اکنون بیش از 130 هزار نفر جمعیت دارد و طول آن به بیش از 18 کیلومتر رسیده درحالی‌که 30 سال گذشته تنها یک پل بر روی رودخانه بشار احداث شده است.

پل سوم بشار با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج و ارتباط با دشت سررود جنوبی و روستاهای آن در سال 82 کلنگ زنی شد.

این پل به طول 130 متر و دارای دو دهانه 25 متری و دو دهانه 45 متری است که دو باند رفت و برگشت با عرض هر کدام 11 متر دارد .

گفتنی است ساخت این پل نقش مهمی در پدافند غیرعامل ایفا می‌کند به‌طوری‌که بار ترافیکی قسمتی از شهر یاسوج را که اکنون بر روی پل‌های شماره یک و دو است کم می‌کند.



تاریخ انتشار : 21 خرداد 1397, 09:20



» اخبار مرتبط:

  • وعده ای که بعد از 14 سال محقق خواهد شد؛بهره برداری از باند اول پل سوم بشار تا پایان سال96
  • زمان بهره برداری فاز اول پل سوم بشار یاسوج اعلام شد+جزییات
  • خبر خوش برای شهروندان یاسوجی: اجرای عملیات اتصال کمربندی بلوار عدل به پل سوم بشار
  • سرپرست فرمانداری شهرستان بویراحمد: افتتاح پل سوم بشار یاسوج تا قبل از تعطیلات نوروزی امسال
  • باند اول محور دهدشت- سوق مهرماه امسال زیر بار ترافیک می رود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود