مشروح اخبار


» پل سوم بشار یاسوج آماده بهره برداری شد



مدیرکل راه و شهرسازی كهگيلويه وبويراحمد گفت: فاز نخست پل سوم بشار یاسوج تکمیل و آماده بهره برداری است.


پل سوم بشار یاسوج آماده بهره برداری شد

مدیرکل راه و شهرسازی كهگيلويه وبويراحمد گفت: فاز نخست پل سوم بشار یاسوج تکمیل و آماده بهره برداری است.

محمدعلی علیمردانی در گفت و گو با راک نیوز اظهار داشت: کار زیرسازی ، آسفالت ،  ایمن سازی طرح شامل نصب علائم ایمنی،گاردیل ، خط کشی ، دیوارهای جداکننده ،نیوجرسی و  رمپ به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: این پل به طول 130متر و دارای 2 دهانه 25 متری و 2دهانه 45 متری است که 2باند رفت و برگشت با عرض هر کدام 11 متر دارد.

علیمردانی افزود: :این پل با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج و ارتباط با دشت سررود جنوبی و روستاهای آن احداث  و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رودخانه بشار، شهر یاسوج را به 2بخش تقسیم کرده است و 2 پل برای وصل کردن این بخش ها در دهه های گذشته ساخته شده بود.

برای عبور از رودخانه بشار و ارتباط با دشت سررود جنوبی، روستاهای اقماری و مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد تنها 2 پل در جنوب شهر یاسوج احداث شده که یکی به مسیر رفت و دیگری به مسیر برگشت اختصاص دارد و جوابگوی ترافیک این شهر نیست. 

علیمردانی میزان قرارداد اجرای پل سوم بشار را افزون بر 160 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: حدود200 میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری این پل اختصاص یافت که بخش عمده‌ای از آن در قالب اسناد خزانه است. 

وی ادامه داد: این طرح تاکنون 35 میلیارد ریال هزینه در برداشته و عملیات ساخت آن در سال‌های اخیر به دلیل کمبود اعتبار و تملک 21 هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی اطراف آن متوقف شده بود. 

علیمردانی افزود: ساخت این پل نقش مهمی در پدافند غیرعامل ایفا می‌کند به‌طوری‌که بار ترافیکی قسمتی از شهر یاسوج را که اکنون بر روی پل‌های شماره یک و دو است کم می‌کند. 

مدیرکل راه و شهرسازی كهگيلويه وبويراحمد با بیان اینکه همزمان با بهره برداری از باند اول این پل عملیات اجرایی باند دوم آن متوقف نمی شود افزود:تلاش می شود در صورت تامین اعتبار به موقع و لازم باند دوم آن تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

گفتنی است شهر یاسوج اکنون بیش از 130هزار نفر جمعیت دارد و طول آن به بیش از 18 کیلومتر رسیده درحالی‌که در 30 سال گذشته تنها یک پل بر روی رودخانه بشار احداث شده است. 



تاریخ انتشار : 24 خرداد 1397, 13:57



» اخبار مرتبط:

  • تحقق وعده مدیرکل راه و شهرسازی كهگيلويه وبويراحمد /در آستانه 15 سالگی پل سوم بشار زیر بار ترافیک می رود+جزییات
  • زمان بهره برداری فاز اول پل سوم بشار یاسوج اعلام شد+جزییات
  • وعده ای که بعد از 14 سال محقق خواهد شد؛بهره برداری از باند اول پل سوم بشار تا پایان سال96
  • خبر خوش برای شهروندان یاسوجی: اجرای عملیات اتصال کمربندی بلوار عدل به پل سوم بشار
  • سرپرست فرمانداری شهرستان بویراحمد: افتتاح پل سوم بشار یاسوج تا قبل از تعطیلات نوروزی امسال
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟