مشروح اخبار


» یاسوج میزبان جشنواره ملی آیین های نمایشی رضوی است



معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر یاسوج مرکز این استان در دهه کرامت امسال (24 تیر تا سوم مرداد) میزبان هفتمین جشنواره ملی آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی است.


به گزارش راک نیوز ، سید محمدکاظم نظری روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره ملی آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی با اشاره به اهمیت این جشنواره، اظهار داشت: مشارکت دستگاه های مختلف اجرایی استان و استفاده از تمامی ظرفیت ها برای برگزاری مطلوب و باشکوه آن ضروری است.

وی افزود: برگزاری این جشنواره فرصتی ارزنده برای گسترش فضای معنویت و ایجاد نشاط در کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهر یاسوج است و سبب رونق فرهنگی در استان می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این جشنواره علاوه بر تبیین فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) باید اقدام به معرفی هر چه بیشتر حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام هشتم به مردم دیگر نقاط کشور نیز کرد.

نظری عنوان کرد: شیعه بودن 100 درصدی مردم کهگیلویه و بویراحمد و ارادت آنان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را نیز می توان در این جشنواره برای مردم مناطق مختلف کشور تشریح کرد.

وی خواستار تنوع، خلاقیت، ابتکار و نوآوری در برنامه های این جشنواره برای کمک به جذابیت هر چه بیشتر آن شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تاکنون 30 اثر نمایشی از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که پس از داوری هشت مورد انتخاب و اجرا می شوند.

رضا دهبانی پور اظهار داشت: مکان اجرای این نمایش ها سالن سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و پارک های شهر یاسوج است.

وی افزود: اجرای این نمایش ها پس از نماز مغرب و عشا آغاز می شود و حدود 150 هنرمند نیز از سراسر کشور در جشنواره حضور می یابند.

دهبانی پور بیان کرد: اهداف برگزاری این جشنواره شامل تبیین هر چه بیشتر فرهنگ رضوی و آشنا کردن مردم کهگیلویه و بویراحمد با سیره و روش امام رضا (ع) است.



تاریخ انتشار : 13 تیر 1397, 14:10



» اخبار مرتبط:

  • جشنواره های رضوی کهگیلویه وبویراجمد با معرفی برگزیدگان پایان یافت
  • یاسوج میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر
  • داوران نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه خلیج فارس معرفی شدند
  • توجه ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر دریاسوج
  • بیست و پنجمین جشنواره تئاتر در یاسوج برگزار می‌شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟