مشروح اخبار


» با هدف تبیین برنامه ها و برسی چالش های پیش روی: همایش مدیران هر سه مقطع مدارس آموزش و پرورش دهدشت برگزار شد/گزارش کامل تصویری



همایش مدیران هر سه مقطع مدارس آموزش وپرورش دهدشت با هدف تبین برنامه ها و بررسی چالش های پیش رو  برگزار شد.

به گزارش راک نیوز عصر روز دوشنبه با حضور مدیر آموزش وپرورش ، معاونان و برخی کارشناسان همایش مدیران مدارس آموزش وپرورش دهدشت در  هر سه مقطع برگزار شد.

علی پورک پور در این همایش که اولین جلسه وی با مدیران مدارس به شکل عمومی بود مهمترین شاخص ها و برنامه های خود را جهت مدیریت بهتر آموزش وپرورش تبین کرد.

وی در ابتدا مدیران مدارس را بازوان قدرتمند آموزش وپرورش دانست و گفت : مدیران مدارس باید پای کار باشند تا در کنار هم و با همکاری مجموعه ستادی اهداف و برنامه محقق شود و اگر روند کار غیر از این باشد یقینا توفیقی حاصل نمی شود.

پورک پور سازمان دانش آموزی را یادگار ارزشمند دولت اصلاحات دانست و گفت ؛ سازمان دانش آموزی ابتکار دولت هشت ساله اصلاحات است واگر احیانا مورد بی مهری قرار گرفت لازم است مجموعه آموزش وپرورش نگاه متفاوتی به این سازمان ارزشمند داشته باشد.

مدیر آموزش وپرورش دهدشت  مهم ترین چالش پیش روی آموزش وپرورش را بحث سازماندهی و چینش نیروها دانست و گفت : در حال حاضر برنامه مهم و اساسی ما بحث سازماندهی و چینش نیروها خصوصا در مدارس خاص است که لازم است در این مورد حساسیت ها بیشتر باشد.وی در ادامه این بحث مدارس خاص را کلید واژه ارزشمند آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد : مدارس خاص هم برای ما و هم برای جامعه مهم و ارزشمند هستند.

پورک پور در ادامه به تشریح وظایف مدیر پرداخت و گفت ؛ وظایف عمومی یک مدیر از اساسی ترین وظایف وی می باشد شامل ابزارهای از قبیل برنامه ریزی ،سازماندهی ،نظارت ،ارزیابی و کنترل است و باید گفت اولین شرط مدیریت شرایط لازم و آگاهی نسبت به وظایف عمومی است.

مدیر آموزش وپرورش دهدشت علاوه بر داشتن وظایف عمومی ، وظایف خاص مدیر را هنر مدیریت دانست و گفت ؛ داشتن تجربه در حوزه ی کاری خود و مرتبط بودن تجربه ها  با مقطع مورد نظر مهم است و جابجایی غیر کارشناسی در مقاطع موثر نیست.

وی ادامه داد ؛ در راستای اصل تمرکز زدایی مدیران را پس از ابقا یا انتصاب با اختیارات تام منصوب کرده ولی شخص مدیر باید پاسخگوی عملکرد مجموعه خود باشد و در این باره هیچ گونه مصلحت اندیشی نخواهیم داشت و در هر زمانی تشخیص عدم صلاحیت باشد قطعا قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

پورک پور افزود : مدیر باید پاسخگو باشد  و بتواند جریان مهم یادگیری و آموزش را هدایت کند و در عبور از  وضعیت موجود به وضعیت مطلوب برنامه ریزی و اقدام کند.

این مقام مسئول گفت : شیوه مدیریت ضابطه مند همراه با روابط انسانی قوی توامان شیوه مدیریتی صحیحی است و اگر قرار باشد مدیر فقط به بخشنامه و قانون اکتفا کند و در جریان مشکلات زیر مجموعه خود نباشد پس هنر مدیریت چیست ؟ مدیر باید در مجموعه تحت مدیریت خود به مثابه یک خانواده ودر جهت حل مشکلات زیر مجموعه قدم بردارد ، راهکار ارائه دهد و برنامه ریزی کند.الزامات اجتماعی را رعایت کند تا عوامل تحت مدیریت و  اولیا احساس کنند مدیر در کنار آنهاست و اجتماع نیز چنین حسی داشته باشد.

علی پورک پور در ادامه به تاثیر پذیری دانش آموزان اشاره کرد و گفت : دانش آموز فقط ۶ساعت در مدرسه است و بقیه ساعات شبانه روز در محیط مدرسه و تحت آموزش و کنترل مدرسه نیست اما انتظار جامعه و خانواده از آموزش وپرورش و مدرسه انتظار زیادی است و احساس می کنند همه مشکلات تربیتی و آموزشی دانش آموز به مدرسه بر می گردد در حالی که تاثیر و نقش سایر عوامل از جمله همسالان را فراموش می کنند.

وی تسلط به مسائل مالی واداری را امر مهمی برای مدیر دانست و گفت : مدیر مدرسه باید به مسائل مالی واداری اشراف داشته باشد تا در ادامه کار و در شرایط خاص اشکالی به وجود نیاید و باید مدیر به قاعده تقسیم کار معتقد باشد ودر این راه قدم بردارد و بداند تقسیم کار به بهبود کار کمک می کند.

پورک پور افزود : خوشبین هستیم و نیمه پر لیوان را خواهیم دید و اصل را بر برائت می گیریم ولی در فرایند مدیریت مدرسه مدیر باید پاسخگوی عملکرد خود باشد و مطمئن باشید با تفویض اختیار به مدیران خصوصا مدارس خاص و هیات امنایی آنها را جهت انتخاب عوامل مدرسه و معاونان مخیر می کنم.

مدیر آموزش وپرورش دهدشت به ارائه یک راهکار ابداعی مدیریتی پرداخت و گفت : تشکیل کمیته مدیریت کیفیت  با حضور مدیر ،معاونان و کارشناسان با رسالت بهبود کیفیت کار در آموزش وپرورش را جهت تسهیل در انجام کارها پیشنهاد می کنم و امیدوارم این کمیته در مدارس تشکیل گردد.

وی سبک مدیریت مشارکتی را جهت جلوگیری از خود رایی مدیر مجموعه مناسب و مطلوب دانست و گفت : مدیریت مشارکتی و ایجاد یک رابطه مشارکتی دو طرفه بین مدیر و کارکنان موجب استفاده از همه ی پتانسیل ها می شود و از خود رایی مدیر جلوگیری می کند.

پورک پور استفاده از تجربیات برتر دیگران، ایجاد سرگروه مدیریت در آموزش وپرورش دهدشت ،شاداب سازی محیط مدارس و ایجاد محیط شاد و با طراوات مفاهیمی دانست که لازم است مدیران مدارس به آنها توجه جدی داشته باشند.

مدیر آموزش وپرورش دهدشت در پایان این همایش به برخی سوالات مطرح شده در حوزه های مختلف پاسخ داد و موضوعات مهم طرح تعالی ، آمادگی کامل برای ثبت نام ، بحث ممنوعیت دریافت هر گونه وجه نقدی در مدارس و نپذیرفتن هیچ توجیهی در این مورد ، چالش های پیش روی اسقرار پایه دوازدهم ، طرح ایران مهارت با هدف یادگیری الزامی یک مهارت به وسیله دانش آموزان ، هوشمند سازی مدارس خصوصا مدارس خاص ،بحث هدایت تحصلی و پاسخگویی به موقع در سیستم اتوماسیون اداری و پوشاک مدارس را موضوعات مهمی دانست که مدیران در جهت انجام وحل آنها برنامه ریزی کنند و گفت : در جلسات تخصصی تر بیشتر در مورد این موضوعات بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

پیش از سخنرانی مدیر آموزش وپرورش دهدشت سه نفر از مدیران هر سه مقطع به بیان مشکلات مدیریت در مقاطع خود پرداختند.

 



تاریخ انتشار : 26 تیر 1397, 11:17



» اخبار مرتبط:

  • مدارس و آموزش نباید دچار مسائل خطی و جناحی شود.
  • 4 مدرسه گچساران در برنامه تعالی مدیریت کشوری ممتاز شناخته شدند
  • جوابیه اداره آموزش وپرورش دهدشت در پاسخ به سایت خبری راک نیوز
  • سیستم اتوماسیون اداری آموزش وپرورش دهدشت نصب وراه اندازی شد.
  • جوابیه روابط عمومی اداره آموزش وپرورش شهرستان کهگیلویه به خبر راک نیوز
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟