مشروح اخبار


» خطوط لوله نفت و تاسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ایمن سازی شد



مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران از پروژه ایمن سازی خطوط لوله و تأسیسات این شرکت خبر داد.


به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران؛ هوشنگ صیدالی این ایمن سازی ها را شامل حذف انشعابات خط لوله ۲۶اينچ نفت کمکی گچساران ۱و۲ به گچساران ۳ ، ایمن سازی و غلاف گذاری خط لوله ۲۶و۳۰ اینچ نفت گچساران ۱و۲ به گوره در ۳ نقطه و تعمیر خط لوله 12اينچ نفت خروجی مجموعه ۲۰ در دو نقطه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران عنوان کرد.

وي ادامه داد:هدف از اجرای پروژه ایمن سازی خط لوله ۳۰ اینچ نفت ارسالی گچساران ۱و ۲ به گوره در ۳ نقطه به روش غلاف گذاری فلزی ریزش کوه، واژگون شدن خودرو سنگين عبوری روی خط لوله و سوراخ شدن و نشستی لوله بوده است.

صیدالی در ادامه به ایمن سازی لوله ۱۲ نفت خروجی مجموعه ۲۰ در دو نقطه اشاره کرد و گفت: نقطه اول به دلیل خوردگی لوله و ناایمن بودن و  نقطه دوم به دلیل ریزش کوه و ضربه خوردن لوله انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: ایمن سازی خط لوله ۲۶ اینچ گچساران ۱ به ۲ و حذف کلمپ‌‌های موجود روی خط، ایمن سازی خط لوله ۲۶ اینچ گچساران ۱و ۲ به گوره در کیلومتر ۱۶٫۵(دریلا) به روش غلاف گذاری فلزی را از ديگر اهداف اجرای این پروژه اعلام کرد.

صيدالي با بیان اینکه این  پروژه از سال گذشته آغاز شده بود، عنوان کرد: پروژه ایمن سازی و حذف انشعابات خط لوله ۲۶ نفت کمکی گچساران ۱و ۲ به گچساران ۳ و ایمن سازی و غلاف گذاری خط لوله ۲۶/۳۰ اینچ نفت گچساران ۱و ۲ به گوره در ۳ نقطه پس از ۷۵ روز خاتمه یافت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به مبلغ قرارداد این پروژه اشاره و ابراز کرد: مبلغ ۲ میليارد و ۵۹ میلیون ریال در این پروژه هزینه شده است.

صیدالی  در ادامه به مهمترین فعالیت‌هایی که در پروژه خط لوله ۲۶ نفت کمکی گچساران ۱و۲ به گچساران ۳  انجام گرفته اشاره و بیان کرد:  اصلاحیه حذف انشعابات۲۰ اینچ، تعویض حدود ۵متر از لوله ۲۶ اینچ در کیلومتر ۱٫۵، اصلاحیه حذف انشعاب ۸ اینچ و تعویض ۲ متر از لوله ۲۶ در کیلومتر ۳٫۵، اصلاحیه حذف انشعاب ۲۰ اینچ و تعویض حدود ۴٫۵ متر از لوله ۲۶ اینچ در کیلومتر ۷ است.

صیدالی افزود: همچنین تعویض لوله‌ی ۲۶ اينچ غلاف دار در قسمت زیر پل در کیلومتر ۷٫۵ به طول۳۸ متر، تعویض لوله‌ی ۲۶ غلاف‌دار در قسمت زیر پل کیلومتر ۸ لوله ۲۶ اینچ به طول ۱۹ متر و شمع کوبی از لوله ۸ اینچ به وسیله بیل مکانیکی زیر خط لوله ۲۶ اینچ نفت کمکی در طول مسیر به تعداد ۱۰۱ جفت که شامل برش کاری پایه و تودلی ، شمع کوبی و جوشکاری از اهم فعالیت‌های انجام گرفته در این پروژه است.

وي در ادامه به ایمن سازی خط لوله ۲۶و ۳۰ اینچ نفت ارسالی گچساران ۱و۲ به گوره به روش غلاف‌گذاری اشاره و بیان کرد: از مهمترین عملیات انجام شده در ایمن سازی این پروژه،  ایمن سازی خط لوله ۳۰ اینچ نفت ارسالی گچساران ۱و۲ در کیلومتر ۴٫۲، ایمن سازی خط لوله ۳۰ اینچ نفت ارسالی گچساران ۱و۲ در کیلومتر ۴٫۸  و ایمن سازی به روش غلاف‌گذاری خط لوله ۲۶ اینچ نفت ارسالی گچساران ۱ در کیلومتر ۴٫۵ به طول ۱٫۶ متر  است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران افزود:  در این پروژه تعمیر خط لوله ۱۲ اینچ نفت خروجی مجموعه ۲۰ از جمله مهمترین فعالیت‌هایی است که در این پروژه صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: تعویض خط لوله ۱۲ اینچ به طول ۷۲ متر، بارگیری، حمل، خم‌کاری، ریسه لوله، جوشکاری، تست اسپول، رادیو گرافی، برش کاری سرد و گرم و اتصال نهایی، تعویض خط لوله ۱۲اینچ در پیچ دژسلیمان به طول ۲۴ متر است.

صیدالی  در پایان افزود: ایمن سازی خط لوله ۲۶ اینچ نفت ارسالی گچساران ۱و۲ به گوره در کیلومتر۱۶٫۵( دریلا) که شامل برشکاری، جوشکاری و نصب غلاف ۳۰ اینج به طول ۲ متر از مهمترین فعالیت‌های انجام گرفته در این پروژه است.

به گزارش راک نیوز،نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت بهره بردار بزرگ در کشور است که 20 درصد نفت کشور را تولید می‌کند.

این شرکت دارای 10 واحد بهره برداری، 10 واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از 6 هزار و 700 کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های تابعه مناطق نفت خیز جنوب است.

میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است، که در محدوده شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله 220 کیلومتری از جنوب شرقی اهواز قرار دارد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.



تاریخ انتشار : 4 مرداد 1397, 10:13



» اخبار مرتبط:

  • کنترل نشت نفت از خط لوله ۴۸ اینچ گچساران
  • برای نخستین بار؛ انجام عملیات توپکرانی کارخانه گاز و گازمایع شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران
  • تولید نفت گچساران به 620 هزار بشکه در روز رسید
  • مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خبر داد؛تولید روزانه نفت گچساران به620 هزار بشکه رسید
  • تعمیر خط لوله در گچساران حادثه ساز شد/آمار متفاوت از قربانیان حادثه
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟